چین به دیدار بولتون با مقامات تایوانی واکنش نشان داد

چین به دیدار بولتون با مقامات تایوانی واکنش نشان داد
دوشنبه 6 خرداد 1398 - 14:09

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بشدت از دیدار "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید با مقامات تایوانی انتقاد کرد و از واشنگتن خواست در امور داخلی این کشور دخالت نکند.

العالم ـ آسیا

لوکانگ روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی از آمریکا خواست به اصل «چین واحد» پایبند باشد.

وزارت خارجه تایوان روز گذشته اعلام کرد، "دیوید لی" دبیرکل امنیت ملی تایوان هفته گذشته در واشنگتن با "جان بولتون" مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا ملاقات و گفت‌وگو کرده است.

چین، منطقه تایوان را که در سال 1949 میلادی در پایان جنگ داخلی از این کشور جدا شد، همچنان بر اساس قانون "اصل یک چین" بخشی از خاک خود می داند.

مقام های چین و تایوان درسال ۱۹۹۲ میلادی به توافق رسیدند هر اقدامی در این منطقه و در روابط طرفین بر اساس اصل «چین واحد» باشد بر اساس این اصل، ‌چین و تایوان به یک کشور که همان سرزمین مادری است تعلق دارند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اصل "یک چین" هر کشوری که دارای روابط رسمی با پکن است حق ندارد با مقام های تایوانی ملاقات کند اما از زمانی که «تسای اینگ ون» در سال 1394 شمسی به عنوان اولین زن تایوانی از حزب حاکم دمکراتیک ترقی خواه رئیس حکومت تایوان شد، روابط دو سوی تنگه تایوان (چین و تایوان) تیره شده است.

حزب او از نظر چین، دارای دیدگاه های استقلال طلبانه است و بخش هایی از اساسنامه آن از استقلال و منفک شدن تایوان از چین حمایت کرده است.

پربیننده ترین خبرها