شورای انتقالی سودان تهدید به نافرمانی مدنی شد

شورای انتقالی سودان تهدید به نافرمانی مدنی شد
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 00:39

ائتلاف معارض «الحریه و التغییر» بزرگترین ائتلاف مخالف شورای نظامی سودان تهدید کرد که «اگر شورای انتقالی قدرت را تحویل غیرنظامیان ندهد، دست به اعتصاب سراسری و نافرمانی مدنی می‌زند».

العالم-سودان

بزرگترین اپوزیسیون سودان موسوم به ائتلاف «الحریه و التغییر» دوشنبه شب با قرائت بیانیه‌ای تند علیه شورای نظامی انتقالی صراحتا تهدید کرد که «اگر قدرت تحویل غیرنظامیان نشود، اعتصاب و نافرمانی مدنی سراسر این کشور را فرا خواهد گرفت».

ائتلاف معارض با بیان اینکه شورای نظامی به یک شورای رهبری سیاسی تبدیل شده و نه رهبری نظامی، افزود: «ضامن انقلاب سودان، مردم این کشور هستند نه شورای نظامی انتقالی».

ائتلاف الحریه و التغییر(آزادی و تغییر) تاکید کرد که در صورت عدم انتقال قدرت به غیرنظامیان، حمل و نقل‌های مختلف و کارگران و کارمندان دست به اعتصاب سراسری خواهند زد و بیشتر بخش‌های سودان در این اعتصاب شرکت خواهند کرد.

ائتلاف مذکور تاکید کرد که شورای هماهنگی الحریه و التغییر با دیگر ائتلاف ها و جریان های سودان بر سر اعتصاب و نافرمانی مدنی توافق کردند.

ائتلاف الحریه و التغییر هدف از اعتصاب را تحویل قدرت به دست غیرنظامیان خواند و گفت که بیشتر وزاری دولت هم در اعتصاب سراسری شرکت خواهند کرد.

اپوزیسیون سودانی چند روز پیش در بیانیه‌ای خواستار آغاز اعتصاب عمومی طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آینده به منظور درخواست از شورای نظامی برای تحویل قدرت به دولت مدنی شده بود.

پربیننده ترین خبرها