باد و باران، تگرگ و رعد وبرق در راه است/ هشدار در باره توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها

باد و باران، تگرگ و رعد وبرق در راه است/ هشدار در باره توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 10:13

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی ۵ روز آینده شاهد بارندگی همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی در نقاط مختلف کشور خواهیم بود که موجب وقوع تگرگ، سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهد شد، از این رو به هم‌وطنان توصیه می‌شود از اسکان و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

العالم ـ ایران ـ علمی

فریبا گودرزی افزود: برای ۵ روز آینده در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد که بیشتر در بعدازظهرها و شب‌ها خواهد بود.

وی اظهارداشت: امشب (۷ خرداد) بیشترین مقدار بارش‌ها در شرق مازندران، شرق استان تهران، غرب خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های سمنان و گلستان خواهد بود، این شرایط فردا چهارشنبه در شرق مازندران، گلستان، شرق استان تهران، ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و کرمان رخ می‌دهد که برای این مناطق احتمال وقوع تگرگ، سیلابی شدن ناگهانی و موقتی رودخانه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد از این رو توصیه می‌کنیم هم‌وطنان از اسکان و توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

گودرزی ادامه داد: امشب در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌هایی مانند قزوین، البرز، تهران و سمنان وقوع تندباد موقتی دور از انتظار نیست که در تهران با خیزش گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی افزود: امروز و فردا، دمای هوا در نیمه شمالی کشور خنک‌تر می‌شود که این کاهش در سواحل دریای خزر ۵ تا ۸ درجه خواهد بود.

گودرزی ادامه داد: از امروز تا پنجشنبه وزش بادهای شدید در شمال شرق و شرق کشور رخ می‌دهد که شدت آن در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل خواهد بود و گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه خواهد داشت.

توفان در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران اوایل امشب، ابری گاهی با بارش پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود، چهارشنبه و پنجشنبه هوای پایتخت توفانی با رگبار و رعد و برق و تندباد خواهد شد، البته شدت توفان امشب در تهران تا حدودی ضعیف است و در ارتفاعات به صورت پراکنده رخ می‌دهد اما فردا و پس فردا شدت توفان‌ها بیشتر خواهد بود؛ این توفان‌ها لحظه‌ای است اما گرد و خاک به همراه خواهد داشت.

وی به ایرنا گفته، بیشینه دمای امروز تهران ۳۳ درجه خواهد شد که فردا و پس فردا به ترتیب به ۳۱ و ۲۹ درجه می‌رسد و تا حدودی خنک‌تر می‌شود، کمینه دمای امروز تهران نیز ۲۲ درجه بود.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۶ درجه بالای صفر و اهواز ۴۷ درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها