تاکید وزرای خارجه روسیه و کوبا بر تقویت روابط همه جانبه

تاکید وزرای خارجه روسیه و کوبا بر تقویت روابط همه جانبه
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 11:00

وزرای خارجه روسیه و کوبا در نشست خبری مشترک روز دوشنبه در مسکو بر تقویت روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها شامل حوزه‌های اقتصادی تاکید کردند.

العالم _ آمریکا

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا که برای دیدار با مقام‌های روسیه به مسکو سفر کرده است، روز دوشنبه (دیروز) بعد از رایزنی با همتای روس در یک نشست خبری مشترک شرکت کرد و دو طرف در این نشست بر توسعه روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش «گلوبال تایمز»، این مقام ارشد کوبایی در این نشست خبری تاکید کرد که کشورش به تقویت روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف از قبیل اقتصادی و فرهنگی متعهد است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هم در این نشست گفت، شرکت‌های روس در حوزه‌های انرژی، راه‌آهن، تزانزیت، کشاورزی و کالاهای مصرفی در کوبا، مشغول به فعالیت در پروژه‌های بزرگ و بلندمدت هستند.

لاوروف افزود: «ما برای تمامی حوزه‌ها از قبیل حوزه سلامت، داروسازی، فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی و همچنین حوزه فضا طرح‌های خوبی داریم».
وزیر خارجه کوبا با ابراز خرسندی از روابط خوب بین هاوانا و مسکو در زمینه‌های مختلف، از تداوم و توسعه این روابط در آینده خبر داد.

رودریگز گفت: «اینها (طرح‌های روسیه برای توسعه روابط با کوبا) نشاندهنده یک آینده امیدوارکننده است و همچنین نشان می‌دهد که چطور یک کشور بزرگ مثل روسیه در حال توسعه روابط با یک جزیره کوچک (کوبا) به منظور نفع رساندن به مردمان هر دو کشور است».

تاکید وزرای خارجه روسیه و کوبا بر توسعه روابط بین دو کشور در شرایطی صورت گرفته که دولت آمریکا در ماه‌های اخیر به دنبال تشدید تنش‌ها در ونزوئلا، ضمن اتهام‌زنی‌های مکرر به کوبا و روسیه، به این دو کشور به منظور توقف حمایت‌ها از دولت قانونی «نیکلاس مادورو» فشارهای زیادی اعمال و حتی تحریم‌هایی علیه آنها وضع کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها