«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق شد

«نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق شد
سه شنبه 7 خرداد 1398 - 15:02

پارلمان کردستان عراق «نیچروان بارزانی» را به عنوان رئیس منطقه کردستان عراق و جانشین «مسعود بارزانی» انتخاب کرد.

العالم - عراق

ظهر امروز (سه‌شنبه) نمایندگان پارلمان کردستان عراق در یک رأی‌گیری «نیچروان بارزانی» را به عنوان دومین رئیس منطقه کردستان عراق پس از «مسعود بارزانی» انتخاب کردند.

به نوشته پایگاه خبری کردستان۲۴، با انتخاب «نیچروان بارزانی» بن بست سیاسی در کردستان عراق نیز خاتمه یافت. ۸۴ تن از نمایندگان پارلمان امروز از بین «نیچروان بارزانی»، «امید عبدالسلام قادر»، «محمد حمه صالح عمر»، «ریبوار عزیز مصطفی» و «هیوا عبدالله خدر» افرادی که هفته گذشته برای این منصب ثبت‌نام کرده بودند، با ۶۸ رأی بارزانی را انتخاب کردند.

نیچروان بارزانی باید تا دهم ماه ژوئن آتی با ادای سوگند، رسما این منصب را بر عهده بگیرد.

این برای اولین بار است که انتخاب رئیس منطقه کردستان به دست نمایندگان پارلمان صورت می‌گیرد در حالی که پیش از این با آرای مستقیم مردمی انتخاب می‌شد ؛ اما از زمان استعفای «مسعود بارزانی» که در اکتبر ۲۰۱۷ صورت گرفت؛ این پست خالی مانده و وظایف وی بر عهده نخست‌وزیر، رئیس پارلمان و نهاد قضایی گذاشته شده بود.

پس از این رئیس منطقه کردستان باید فردی را برای تشکیل کابینه به پارلمان معرفی کند که از بین فراکسیون اکثریت انتخاب می‌شود. بسیاری «مسرور بارزانی» فرزند مسعود بارزانی را واجد بیشترین شانس برای تکیه بر صندلی نخست‌وزیری می‌دانند.

انتخابات پارلمان کردستان عراق در سپتامبر ۲۰۱۸ برگزار شد و حزب دموکرات توانست ۴۵ کرسی و حزب اتحاد میهنی ۲۱ کرسی و حزب گوران (تغییر) ۱۲ کرسی را از آن خود کند بنابراین اکثریت در پارلمان نیز از آن حزب دموکرات است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها