وزارت خارجه آمریکا:

تمامی تسلیحات کشتار جمعی کره‌شمالی ناقض قطعنامه‌ها هستند

تمامی تسلیحات کشتار جمعی کره‌شمالی ناقض قطعنامه‌ها هستند
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 08:17

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد از نظر واشینگتن، تمام جنگ‌افزارهای کشتار جمعی پیونگ‌یانگ ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل هستند.

العالم - آمریکا

'مورگان اورتاگس' سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره آزمایش موشک کوتاه‌برد پیونگ‌یانگ گفت «فکر می‌کنم تمامی برنامه تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی، بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است».

وی افزود «اما آن‌چه آمریکا بر آن متمرکز است… تلاش برای مذاکره و یافتن راه‌حلی صلح‌آمیز برای پایان دادن به برنامه تسلیحات کشتار جمعی کره‌شمالی است.»

این توضیحات در پاسخ به پرسش خبرنگاران برای شرح موضع وزارت خارجه آمریکا در قبال آزمایش‌های تازه، و پس از اظهارات دونالد ترامپ و جان بولتون، رئیس‌جمهور و مشاور امنیت ملی او، بیان شده‌است.

همزمان در حالی‌که کره شمالی از انتقاد مستقیم از دونالد ترامپ خودداری کرده، پیونگ‌یانگ حملات شدیدی را متوجه مشاور امنیت ملی او کرده‌است.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، گفته «تردیدی وجود ندارد» که آزمایش‌های موشکی تازه توسط کره شمالی قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده‌است.

وزارت خارجه کره شمالی روز ششم خرداد ماه، در واکنش، بیانیه تندی منتشر و بولتون را سیاستمداری «تشنه جنگ» توصیف کرد که در گوش ترامپ «نجوای جنگ» سر داده‌است. این بیانیه حاوی توصیف‌های تند دیگری نیز از بولتون است و سخنان او را نیز رد می‌کند.

پربیننده ترین خبرها