دفع حملات علیه ارتش سوریه در حماه؛

10 تروریست «النصره» کشته شدند

10 تروریست «النصره» کشته شدند
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 12:43

ارتش سوریه ضمن دفع حملات به شهرک کفرنبوده در شمال غرب حماه، مواضع تروریستها را در شمال حماه و جنوب ادلب بمباران کرد.

العالم - سوریه

ژنرال «ویکتور کوبچن» رئیس مرکز روسیه برای مصالحه بین طرفهای متخاصم در سوریه جزئیاتی از حمله ناکام عناصر تروریستی «جبهه النصره» به شهرک «کفرنبوده» در استان حماه اعلام کرد.

کوبچن گفت که بیش از 20 عنصر وابسته به النصره با حمایت چند خودروی زرهی مجهز به دوشکا به کفرنبوده حمله کردند و نیروهای سوری این حملات را دفع کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مسئول روس گزارش داد که در جریان دفع حملات عناصر النصره، 10 تروریست کشته شدند.

این در حالی است که دوشنبه هفته جاری نیز بیش از 450 عنصر النصره در استان حماه با تانک و حملات راکتی، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

یک فرمانده میدانی سوری نیز یکشنبه هفته جاری اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده است حمله شدید تروریستها به کفرنبوده را دفع کند.

ارتش سوریه اما یکشنبه موفق شد بار دیگر شهرک راهبردی کفرنبوده را آزاد کند. هفته گذشته نیروهای سوری تحت حملات شدید تروریستها مجبور شدند از کفرنبوده عقب‌نشینی کنند.

در واقع کفرنبوده به منزله نقطه ارتباطی است که می‌تواند نقطه آغازی برای آزادسازی ارتفاعات «جبل الزاویه» باشد.

نقشه آرشیوی؛ موقعیت حماه و ادلب

حملات راکتی تروریستها به شمال حماه

روزنامه الوطن سوریه در همین ارتباط گزارش داد که تروریستها در واکنش به عملیات ارتش سوریه با حملات راکتی شهرک «قمحانه» واقع در شمال حماه را هدف قرار دادند.

تروریستها همچنین چند موشک به سمت شهرک «سلحب» در شمال حماه شلیک کردند، ولی تلفات جانی در پی نداشت.

یک منبع میدانی درباره این حملات تأکید کرد که حمله به قمحانه نقطه خطرناکی در حملات تروریستها به روستاهای امن است؛ زیرا حمله به منطقه‌ای است که کاملا امن بوده است.

وی به الوطن گفت که ارتش به نقض توافق ادلب توسط تروریستها پاسخ داده و مواضع آنان را در «اللطامنه، کفرزیتا و الصیاد» بمباران کرده است.

خیز ارتش سوریه برای حمله به الهبیط

همزمان با این تحولات، ارتش سوریه در حال آماده شدن برای حمله شهرک «الهبیط» است؛ چرا که مواضع تروریستها را در اطراف آن به شدت هدف قرار داده است.

الهبیط خط مقدم دفاعی تروریستها از کفرزیتا و اللطامنه است. پیش از تسلط ارتش سوریه بر قلعه المضیق، این شهرک خط دفاعی آنان به شمار می‌رفت. اگر ارتش سوریه بتواند الهبیط را آزاد کند، خود را به بزرگترین مقر معارضان در ریف شمالی حماه رسانده است و می‌تواند این منطقه مهم را از وجود تروریستها پاکسازی کند.

جنگنده‌های سوری نیز مواضع النصره را در اطراف روستای «شهرناز» در ریف شمال غربی حماه و مواضع آنان را در «کفر عوید، الهبیط، حیش، خان السبل، حزارین، احسم، کفر نبل، ترملا، کرسعة، النقیر، سفوهن، کفر موس و الشیخ مصطفى» در جنوب ادلب بمباران کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها