ورود کالاها و سلاح‌های اسرائیلی از طریق منطقه کردستان به عراق

ورود کالاها و سلاح‌های اسرائیلی از طریق منطقه کردستان به عراق
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 18:40

یک نماینده عراقی از ورود کالاها و سلاح‌های رژیم صهیونیستی از طریق منطقه کردستان به عراق خبر داد و گفت که دولت مرکزی کنترلی بر این موضوع ندارد.

العالم - عراق

«کریم علیوی» نماینده عضو ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق گفت که ورود کالاها و سلاح‌های رژیم صهیونیستی به این کشور و توزیع آن در بازارهای محلی از طریق منطقه کردستان و مرزهای غربی صورت می‌گیرد.

او در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری «المعلومه» گفت که دولت مرکزی در حال حاضر هیچ تسلطی بر گذرگاههای مرزی در منطقه کردستان ندارد و اغلب کالاهای وارداتی از سرزمین اشغالی ممنوعه و فاسد هستند.

علیوی با بیان اینکه سلاح‌هایی نیز برای فروش در استان‌های عراق وارد می‌شود، در خصوص آثار منفی این مسأله بر امنیت عراق هشدار داد.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» روز گذشته (سه‌شنبه) از فروش سلاح و مهمات از سوی رژیم صهیونیستی به منطقه کردستان عراق خبر داد و نوشت که سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) روابط بسیار نزدیکی با رهبران کردستان عراق دارد.

در این گزارش آمده بود که تل آویو مناسبات غیررسمی با منطقه کردستان عراق دارد به طوری که در این منطقه، تجار و شرکت‌های اسرائیلی به فعالیت مشغول هستند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از «موشه کحلون»، وزیر دارایی این رژیم نوشته‌اند که وی طی حکمی به صورت رسمی نام عراق را از سیاهه کشورهایی که تعامل بازرگانی با آنها ممنوع است حذف کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها