تصویب لایحه انحلال پارلمان و بن بست در تشکیل کابینه رژیم اشغالگر

چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 23:27

کمیسیون ویژه در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) لایحه انحلال پارلمان را تایید کرد؛ وچند دستگی ها میان حزب قومگرای افراطی 'اسراییل بیتنا' و حزب 'اتحاد یهودیت توراتی' درباره طرح خدمت سربازی سبب شد تا گفتگوها درباره تشکیل دولت به بن بست برسد.

العالم . فلسطین اشغالی

به نوشته منابع عبری انتخابات قانونگذاری جدید روز سه شنبه 17 سبتامبر 2019 برگزار خواهد شد، 66 نفر از نمایندگان کنست به لایحه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات قانون گذاری رای اعتماد دادند در حالی که 44 نفر مخالفت کردند.

چنددستگی ها میان حزب 'اسراییل بیتنا' به ریاست اویگدور لیبرمن و حزب 'اتحاد یهودیت توراتی' در خصوص قانون خدمت سربازی سبب شد تا گفتگوها به بن بست برسد. 5 کرسی پارلمان که حزب 'اسراییل بیتنا' در رای گیری ماه آوریل به دست آورد، کافی بود تا نتانیاهو و حزبش اکثریت پارلمانی را کسب کنند.

حزب لیکود از مجموع 120 کرسی پارلمان، 35 کرسی را به دست آورد و این همان تعداد کرسی هایی است که رقیب اصلی او حزب 'آبیسفید' به دست آورد؛ اما حزب لیکود از حمایت فراکسیون بزرگ راستگرا برخوردار شد.

لیبرمن در مقابله با حزب اتحاد یهودیت توراتی گفت: می بایست قانون خدمت سربازی مانند دیگر یهودیان شامل یهودیان تندرو نیز شود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر به مذاکره برای تشکیل ائتلاف پرداخت؛ اما نتوانست اویگدور لیبرمن وزیر جنگ سابق را به صرف نظر کردن از خواسته اصلی اش و تشکیل کابینه متقاعد کند.

به نوشته برخی منابع، همانگونه که پیش بینی شد، نتانیاهو شکست سختی خورد و احتمالا خطر اتهامات فساد در ماههای آتی نیز گریبانگیرش شود.

پربیننده ترین خبرها