انهدام خودروها و مخفیگاه‌های «جبهه‌النصره» در ریف جنوبی ادلب

انهدام خودروها و مخفیگاه‌های «جبهه‌النصره» در ریف جنوبی ادلب
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 21:57

در راستای پاسخ به نقض‌های مکرر منطقه کاهش تنش، یگان‌های ارتش سوریه خودروها و مخفیگاه‌های تروریست‌های «جبهه النصره» در شهرک «کفرسجنه» و روستای «الباره» در ریف جنوبی ادلب را منهدم کردند.

العالم - سوریه

نیروهای ارتش سوریه روز چهارشنبه ضربات سنگینی را به تروریست‌های جبهه‌ النصره در ریف جنوبی ادلب وارد کردند.

خبرگزاری سانا در این رابطه گزارش داد یگان‌های ارتش سوریه پایگاه‌ها و مخفیگاه‌های تروریست‌های جبهه النصره در مناطق ریف جنوبی ادلب را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

بر اساس این گزارش،‌ عملیات مذکور موجب کشته و زخمی‌شدن تعدادی از تروریست‌ها و انهدام مخفیگاه‌ها و مقادیری از تسلیحات و مهمات آنها شد.

منابع سوری می‌گویند که این حملات ارتش سوریه در پاسخ به نقض‌های مکرر منطقه کاهش تنش در ادلب صورت گرفته است.

در جریان مذاکرات صلح سوریه در شهریور سال گذشته در آستانه، پایتخت قزاقستان، توافق شد که تحت نظارت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، چهار منطقه در سوریه، مشمول توافق کاهش تنش قرار بگیرد که شامل جنوب سوریه، ریف دمشق، ریف حمص و حماه و بخشی از حلب، و استان ادلب است.

«سرگئی ورشینین» معاون وزیر امور خارجه روسیه دیروز سه‌شنبه در سخنانی گفته بود که اکنون ۹۹ درصد ادلب تحت اشغال تروریست‌ها قرار دارد، این در حالی است که ماه نوامبر سال 2018، عناصر تروریستی بر 60 درصد از ادلب سیطره داشتند.

بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هم سه‌شنبه شب گذشته اظهار داشت که «جبهه النصره بر بیشتر بخش‌های استان ادلب سیطره پیدا کرده است».

پربیننده ترین خبرها