اختلاف واشنگتن و آنکارا بر سر پدافند روسی؛

ترکیه: جنگنده های اف ۳۵ در محدوده پوشش سامانه اس ۴۰۰ نخواهند بود/ اقدام تلافی جویانه آمریکا با توقف آموزش خلبانان جنگنده های اف 35 ترکیه

ترکیه: جنگنده های اف ۳۵ در محدوده پوشش سامانه اس ۴۰۰ نخواهند بود/ اقدام تلافی جویانه آمریکا با توقف آموزش خلبانان جنگنده های اف 35 ترکیه
پنج‌شنبه 9 خرداد 1398 - 09:15

سفیر ترکیه در آمریکا گفت: در صورت اعزام جنگنده های اف ۳۵ به ترکیه، آنان در محدوده پوشش سامانه اس ۴۰۰ قرار نخواهند گرفت.

العالم ـ ترکیه

بنابر گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری اسپوتنیک، «سردار کلیک» گفت، سامانه موشکی اس ۴۰۰ و جنگنده های اف ۳۵ قرار است در دو منطقه مختلف ترکیه مستقر شوند.

پیش از این به رغم فشارهای آمریکا برای منصرف کردن ترکیه از خرید موشک های اس ۴۰۰، معاون وزیر دفاع ترکیه گفت: آنکارا با همکاری آمریکا در حال ساخت امکانات نصب و نگهداری جنگنده های اف ۳۵ هستند.

گفتنی است؛ روز گذشته دو منبع آگاه به رویترز گفتند؛ آمریکا در اقدامی تلافی جویانه به دنبال متوقف کردن برنامه آموزش خلبانان جنگنده های اف ۳۵ ترکیه است.

به گزارش ایرنا، به رغم تهدید و فشارهای آمریکا برای انصراف ترکیه از خرید سامانه موشکی اس ۴۰۰، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه گفت: نیروهای نظامی ترکیه برای استفاده از سامانه موشکی اس ۴۰۰ در حال گذراندن آموزش در روسیه هستند.

روابط آنکارا با واشنگتن در ماه‌های گذشته بر سر تصمیم ترکیه در خصوص خرید سامانه‌های روسی اس -۴۰۰ خدشه‌دار شده و مقامات آمریکایی پیش از این نیز تهدید کرده بودند در صورت ادامه اصرار آنکارا بر خرید این سامانه‌ها، فناوری تولید جنگنده‌های اف -۳۵ را از این کشور خارج خواهند کرد، تحویل این جنگنده‌ها به ترکیه نیز متوقف شده و تولیدکنندگان ترکیه‌ای از برنامه تولید مشترک این جنگنده‌ها حذف خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها