شورای نظامی سودان تحصن معترضان را خطری برای کشور خواند

شورای نظامی سودان تحصن معترضان را خطری برای کشور خواند
جمعه 10 خرداد 1398 - 16:58

یک مسئول شورای نظامی سودان در اظهاراتی که گفته می‌شود زمینه‌چینی برای حمله به تحصن‌کنندگان است، ادامه تجمع معترضان را خطری برای کشور خواند.

العالم ـ آفریقا

ده‌ها هزار نفر از معترضان سودانی دیشب نیز به تحصن‌کنندگان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم پیوستند تا انتقال قدرت به دولت مدنی را خواستار شوند.

سرلشکر «بحر احمد بحر» فرمانده منطقه نظامی مرکزی در خارطوم برخی اغتشاشگران را به حمله به یک خودروی متعلق به نیروهای واکنش سریع در نزدیکی محل تحصن معترضان متهم کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، بحر در سخنانی که از تلویزیون سودان پخش شد، تأکید کرد که «میدان تحصن به مکانی ناامن و خطری برای انقلاب و انقلابیون تبدیل شده است».

معترضان، نیروهای واکنش سریع را به تلاش برای ناکام گذاشتن روند انتقال قدرت به دولت مدنی متهم می‌کنند.

روز چهارشنبه نیز در جریان تیراندازی در محل تحصن معترضان، یک زن باردار کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن شورای نظامی سودان قدرت را به دست گرفت که تا به امروز در برابر خواسته معترضان برای انتقال قدرت به دولت مدنی مخالفت کرده است.

تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نیز همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان انتقال سریع قدرت به دولت مدنی هستند.

استمرار اعتراضات در حالی است که مذاکره شورای نظامی انتقالی با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا به بن‌بست رسیده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها