روزنامه فرانسوی: نظامیان سودانی می خواهند پای خود را جای پای السیسی بگذارند

روزنامه فرانسوی: نظامیان سودانی می خواهند پای خود را جای پای السیسی بگذارند
پنج‌شنبه 9 خرداد 1398 - 19:04

پایگاه اینترنتی روزنامه لوموند روز پنجشنبه در مطلبی نوشت، سرسخت ترین نظامیان سودان رویای آن دارند که جا پای «ژنرال عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهوری مصر گذاشته و با دنبال کردن راه او، حکومتی مقتدر و مستبد تشکیل دهند.

العالم ـ آفریقا

به گزارش رونامه لوموند، مذاکرات نمایندگان ائتلاف قوای آزادی و تغییر و شورای نظامی انتقال قدرت در سودان بی ثمر بوده و به نظر نمی رسد دو طرف بتوانند راهی برای خروج از بن بست سیاسی در این کشور بیابند.

مخالفان حکومت نظامیان از چندی پیش دست به اعتصاب غذا زده اند و اعلام کرده اند در صورتی که به مطالبات آنها پاسخ مطلوب داده نشود، نافرمانی مدنی را شروع خواهند کرد.

دراین گزارش آمده است: نظامیان، تحصن مردم سودان را در هم نمی شکنند چرا که تحصن آنها به «سمبلی برای خواست های دمکراتیک و ویترینی برای به نمایش گذاشتن کشوری رها از تحریم» مبدل شده است. نظامیان می خواهند از این فضا سود ببرند و به بهانه برقراری دموکراسی و با استفاده از قدرت جادویی آن به گروهی که در آینده اداره مملکت را به دست خواهد گرفت، مشروعیت ببخشند.

به نوشته لوموند، سرسخت ترین نظامیان سودان رویای آن دارند که جا ژنرال سیسی رئیس جمهوری مصر، بگذارند و با دنبال کردن راه او، حکومتی مقتدر و مستبد تشکیل دهند، رویایی که در تضاد با رویاهای متحصنین است.

اعتصابات عمومی در سودان در اعتراض به عدم انتقال قدرت به دولت مدنی، وارد دومین روز خود شده و امروز بانک‌ها و انتشار روزنامه‌ها را نیز به تعطیلی کشاند.

این اعتصابات که از سوی معارضان هدایت می‌شود، برای فشار بر شورای نظامی انتقالی سودان و انتقال قدرت به غیرنظامیان صورت می‌گیرد.

ائتلاف آزادی و تغییر به عنوان هدایت کننده دور جدید تحصن و اعتصاب، اعلام کرد که در روزهای ۲۸ و ۲۹ می (۷ و ۸ خرداد) دست از کار خواهند کشید.

در نتیجه این اقدام، هزاران مسافر در پایانه‌های مسافربری در خارطوم همچنان سرگردان هستند.

از سوی دیگر، برخی کارگران فعال در زمینه حمل و نقل که حقوق پایینی دارند با اعتراض به این تحصنات، اعلام کردند که این اقدام در زمان مناسبی انجام نشده و بر درآمد آنان تأثیر منفی گذاشته است.

به گزارش ایرنا، حزب ائتلاف آزادی و تغییر شامگاه سه شنبه اعلام کرد که تحصن مراکز عمومی و خصوصی شامل (مراکز آب، برق، تلفن، حمل و نقل دریایی در بنادر بورتسودان و فرودگاه خارطوم) و نیز بخش خدمات شامل داروخانه‌ها، بیمارستان و مدارس ۸۰ تا ۱۰۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

پیش از توقف مذاکرات میان شورای نظامی و معارضان در هفته گذشته، دو طرف در مورد برخی از موضوعات کلیدی به توافق رسیده بودند،

بر اساس این توافقات، مقرر شد دوره انتقالی قدرت، سه سال به طول بیانجامد و یک پارلمان مرکب از ۳۰۰ عضو تشکیل شود که یک سوم آن از حزب ائتلاف آزادی و تغییر باشند.

مذاکرات میان دوطرف پس از آن راه به جایی نبرد که رهبران معارضان به دنبال آن بودند که غیر نظامیان ریاست شورای انتقالی و بیشتر اعضای آن را تشکیل دهند؛ موضوعی که شورای نظامی آن را رد کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها