کرملین: کنترل شبه‌نظامیان ادلب بر عهده ترکیه است

کرملین: کنترل شبه‌نظامیان ادلب بر عهده ترکیه است
جمعه 10 خرداد 1398 - 18:29

دیمتری پسکوف در پاسخ به پیشنهاد آتش‌بس توسط اردوغان گفت، کنترل شبه نظامیان ادلب بر عهده ترکیه است.

العالم- اروپا

سخنگوی کرملین اظهار داشت، مسئولیت ممانعت از گشودن آتش بر روی غیرنظامیان و اهداف روس توسط شبه نظامیان استان «ادلب» سوریه، به عهده ترکیه است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «دیمتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه این سخنان را در پاسخ به پیشنهاد اعلام آتش‌بس در ادلب توسط «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اظهار کرد.

توافق سوچی میان ترکیه و روسیه جهت ایجاد منطقه کاهش تنش در استان ادلب به وسعت ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر مربع قرار بود تا روز ۲۳ مهر ماه سال گذشته کاملا اجرایی شود، اما عدم همراهی برخی گروهک‌های تروریستی حاضر در این استان موجب تعویق آن شد؛ مسئله‌ای که نقض توافق ادلب است.

بر اساس این توافق قرار بود یک منطقه حائل (محدوده غیرنظامی عاری از سلاح به عمق بیست کیلومتری) در امتداد خطوط حائل بین تروریست‌ها و ارتش سوریه در ریف‌های ادلب و استان‌های همجوار آن در حلب، حماه و لاذقیه ایجاد و این محدوده توسط واحدهای گشت سیار ارتش ترکیه و پلیس نظامی روسیه کنترل شود در همین حال مسیر بین المللی مواصلاتی حلب و مرزهای ترکیه به دیگر استان‌های سوریه باز شود اما نه اینکه این توافقات اجرایی نشد، حتی بنابر اخبار موجود تروریست‌ها خود را نسبت به سال گذشته بیشتر تسلیح و تجهیز کردند.

این توافق تا کنون بارها از سوی گروههای تروریستی نقض شده به خصوص از سوی جبهة النصره که تحت اجبار ترکیه تن به آن داده بود. ادلب آخرین منطقه تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه محسوب می‌شود.

دولت سوریه با حمایت روسیه حملاتی را علیه مواضع گروه‌های شبه‌نظامی این استان که آخرین سنگر تروریست‌های مخالف «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه است ترتیب دادند. این حملات منتج به خروج ۲۵۰ هزار نفر از این ناحیه شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها