پدرسن: برای اجرای آتش‌بس فوری در سوریه تلاش خواهم کرد

پدرسن: برای اجرای آتش‌بس فوری در سوریه تلاش خواهم کرد
چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 22:51

نماینده سازمان ملل در امور سوریه ضمن تاکید بر لزوم توقف حمله به ادلب گفت که «برای برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس در سوریه تلاش خواهد کرد».

العالم - سوریه

«گیر پدرسن» در اولین اظهار نظرش پس از نشست دیروز شورای امنیت درباره سوریه اعلام کرد که «تلاش خواهم کرد تا آتش‌بس هرچه سریعتر در سوریه اجرا شود».

پدرسن با بیان اینکه روسیه از ابتدا با طرح آتش‌بس در ادلب موافق بود، افزود: «دیدار مایک پامپئو با ولادیمیر پوتین برای آغاز حل سیاسی بحران مهم است و ما برای بررسی حل سیاسی بحران سوریه به زودی نشستی را در ژنو برگزار خواهیم کرد».

فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه در ادامه بر لزوم توقف حمله به ادلب تاکید کرد و گفت که «رعایت موازین بین‌المللی در مبارزه با تروریسم ضرورت دارد».

گیر پدرسن با بیان اینکه ۲۲ مرکز پزشکی بمباران شده است، گفت، نیازمند توقف درگیری‌ها در ادلب هستیم.

وی افزود: «بسیاری از مذاکرات را با ترکیه و روسیه درباره برقرای آتش‌بس در ادلب انجام داده‌ایم».

نماینده سازمان ملل در امور سوریه در ادامه اظهار داشت که «همکاری آمریکایی‌-روسی برای پیشرفت فرآیند سیاسی در سوریه امری ضروری است».

پدرسن تصریح کرد، آنچه در ادلب جریان دارد، تنها تهدیدی برای سوریه نیست، بلکه ابعاد آن برای تمامی منطقه خطرآفرین است.

«جیمز جفری» نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه هم چهارشنبه شب درباره تحولات سوریه گفت که «آنچه در ادلب رخ می‌دهد، فقط سوریه را تهدید نمی‌کند، بلکه کل منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد».

جیمز جفری در ادامه به رویداد دروغین وقوع حمله شیمیایی در لاذقیه اشاره کرد و گفت که «اگر مشخص شود که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است، ما تدابیری را اتخاذ خواهیم کرد».

پربیننده ترین خبرها