ورود نیروهای ویژه مصری به صحنه نبرد در لیبی

ورود نیروهای ویژه مصری به صحنه نبرد در لیبی
شنبه 11 خرداد 1398 - 18:46

برخی منابع لیبیایی و مصری می‌گویند که نیروهای ویژه مصری برای حمایت از نیروهای شرق لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» وارد لیبی شده‌اند.

العالم - لیبی

برخی منابع میدانی لیبیایی و منابع دیپلماتیک مصری اخبار پشت پرده نبرد بین نیروهای شرق (خلیفه حفتر) و غرب لیبی (نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج») در حومه طرابلس را فاش کردند.

به گفته برخی منابع میدانی لیبی از آغاز درگیری‌ها تا کنون حدود ۵۶۰ نفر از نیروهای غرب لیبی به ریاست السراج کشته شده‌اند که ۴۵ نفر از این کشته‌ها نیز غیرنظامی بوده‌اند و در مقابل میزان تلفات نیروهای شرق لیبی به فرماندهی حفتر به ۷۰۰ کشته رسید.

وبگاه «العربی‌الجدید» به نقل از این منابع نوشت که دولت وفاق ملی با خیانت‌های بزرگی از جانب رهبران قبیله‌ای در تعدادی از مناطق از جمله ترهونه، قصر بن غشیر، بنی ولید و مناطقی در الزاویه مواجه شد و آنها خط مقدم دفاع از طرابلس را به روی نیروهای حفتر گشودند و در ازای آن مبالغ مالی هنگفتی از عربستان سعودی و امارات دریافت کردند.

بر اساس این گزارش، اوضاع میدانی نیروهای حفتر طی ۱۰ روز اخیر به دنبال ارسال مقادیر زیادی مهمات و تجهیزات از جمله خودروهای زرهی تایگر امارات به محورهای مختلف جنگ در اطراف طرابلس، بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید:

سرنخ جدید از رد پای رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در تحولات لیبی

این منابع همچنین گفتند که خودروهای زرهی که گفته می‌شود دولت وفاق ملی اخیرا از ترکیه دریافت کرده هنوز وارد صحنه نبرد نشده و مرحله آموزش نیروها برای استفاده از این خودروها هنوز به پایان نرسیده است.

طبق این گزارش، حجم حمایت‌های نظامی مصر از حفتر و ارسال مهمات و سلاح‌ها اخیرا بسیار افزایش یافته است و علاوه بر آن عناصر رزمی مصری در محورهای جنگی مشاهده شده‌اند که گفته می‌شود آن‌ها نیروهای ویژه و صاعقه هستند.

حملات نیروهای حفتر برای تصرف پایتخت لیبی از دو ماه پیش آغاز شده و با وجود حمایت‌های مالی و تسلیحاتی مصر، امارات و عربستان سعودی از این نیروها همچنان با مقاومت نیروهای دولت وفاق ملی مواجه شده و در نفوذ به داخل طرابلس ناکام مانده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها