محکومیت شهرک‌سازی صهیونیست‌ها از سوی دولت ترکیه

محکومیت شهرک‌سازی صهیونیست‌ها از سوی دولت ترکیه
شنبه 11 خرداد 1398 - 22:01

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای تداوم شهرک سازی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی را محکوم و برحمایت از مردم فلسطین تاکید کرد.

العالم - ترکیه

وزارت خارجه ترکیه شنبه‌شب به وقت تهران شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی را در قدس شرقی محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در بیانیه وزارت خارجه ترکیه بدین منظور آمده است: «تداوم شهرک سازی‌های غیرقانونی اسرائیل در فلسطین اشغالی حتی در ماه مبارک رمضان، آخرین نمونه از رویکرد غیرانسانی این رژیم است».

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که رژیم اسرائیل با تصویب ساخت و ساز بیش از 800 واحد مسکونی دیگر در قدس اشغالی، همچنان نقض حقوق مردم فلسطین را تداوم می‌بخشد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه تاکید شده که رژیم صهیونیستی با اقدامات خود حقوق اساسی و قوانین بین‌المللی را نادیده می‌گیرد.

در بخش دیگر این بیانیه ضمن اشاره به اهداف رژیم صهیونیستی و لزوم خاتمه بخشیدن به آن‌ها آمده است، در زمینه فلسطین، ما هرگز بازنویسی تاریخ را نمی‌پذیریم و عدالت را با منافع اقتصادی و نادیده انگاشتن عزت و مشروعیت مردم فلسطین جایگزین نخواهیم کرد و همواره از برادران و خواهران فلسطینی حمایت می‌کنیم.

اسرائیل در جنگ سال 1967 با اعراب، قدس شرقی و کرانه باختری را اشغال کرد. این در حالی است که حقوق بین الملل تمام کرانه غربی را به عنوان «قلمرو اشغال شده» برشمرده و تمام شهرک‌های صهیونیستی را غیرقانونی در نظر می‌گیرد. اینک حدود 650 هزار مهاجر صهیونیست در بیش از 100 شهرک در کرانه باختری سرزمین‌های اشغالی و شرق بیت‌المقدس زندگی می‌کنند.


گوشه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی

این اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته که دولت آمریکا در حال آماده‌کردن اولین بخش از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه (معامله قرن) برای ارائه در نشست اقتصادی اواخر ژوئن (اوائل تیر ماه) در بحرین است.

طرح موسوم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوی آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس نیز در این راستا انجام شده است.

اتحادیه اروپا نیز روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت 800 واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی را محکوم کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها