روسیه بر ادامه حضور مشاوران نظامی در ونزوئلا تأکید کرد

روسیه بر ادامه حضور مشاوران نظامی در ونزوئلا تأکید کرد
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 15:58

برخلاف انتشار اخباری مبنی بر خروج مشاوران نظامی روسیه از ونزوئلا، سفیر این کشور در کاراکاس بر ادامه حضور نیروهای روسیه در ونزوئلا تأکید کرد.

العالم ـ اروپا

«ولادیمیر زامسکی» در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک، خروج نیروهای روسیه از ونزوئلا را تکذیب کرد و گفت، این نوع از خبرها مانند گذشته هیچ ارتباطی با واقعیت‌ ندارند.

زامسکی در ادامه افزود، فعالیت مشاوران نظامی روسیه در ونزوئلا بدون وقفه همچنان ادامه دارد و هیچ سخنی در مورد قطع هزینه این نیروها مطرح نیست.

بخش مطبوعاتی شرکت «روس تک» روسیه نیز امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، شمار نیروهای این شرکت بدون هیچگونه کاهشی همچنان در ونزوئلا مشغول به کار هستند.

گفتنی است واکنش روسیه در حالی مطرح می‌شود که روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در روز گذشته یکشنبه از خروج مشاوران نظامی روسیه از ونزوئلا خبر داد.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، شرکت روس تک پیمانکار دفاعی روسیه که مسئولیت آموزش نیروهای ونزوئلا را بر عهده دارد، هم اکنون شمار نیروهای خود را از یک هزار نفر به کمتر از 10 نفر رسانده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا مدت‌هاست با هدف تغییر نظام فشارهایی را به ونزوئلا و مردم آن وارد کرده و حتی مقام‌های ارشد کاخ سفید تهدید به حمله نظامی کرده‌اند.

این اقدام‌های مداخله‌جویانه آمریکا و متحدان غربی‌ با مخالفت ایران، روسیه، چین، کوبا، بولیوی، ترکیه و برخی کشورهای دیگر مواجه شده است.

پس از شکست توطئه گوایدو و هم‌پیمانان آمریکایی وی برای کودتا علیه دولت مادورو، مخالفان ونزوئلا خواستار مذاکره با نمایندگان دولت مادورو در نروژ شدند.

با این حال، دفتر گوایدو ۹ خرداد ماه اعلام کرد که مذاکرات با نمایندگان دولت که در شهر اسلو نروژ در جریان بود، بدون دستیابی به توافق به پایان رسیده است.

پربیننده ترین خبرها