عریقات خواستار تحریم فرستادگان ترامپ به منطقه شد

عریقات خواستار تحریم فرستادگان ترامپ به منطقه شد
دوشنبه 13 خرداد 1398 - 22:32

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین خواستار تحریم گروه اعزامی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به کشورهای عربی برای جلب حمایت آنها از طرح موسوم به معامله قرن شد و از اعضای آن به عنوان «گروه شهرک نشینان صهیونیست» نام برد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، صائب عریقات روز دوشنبه در حساب توئیتری خود نوشت: بار دیگر از برادران عرب می‌خواهم از گفت و گو با با این باند شهرک نشینان صهیونیست (جرد کوشنر داماد و مشاور ترامپ، جیسون گرینبلات فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح خاورمیانه و دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی) خودداری کنند.

وی به مواضع ضد فلسطینی کوشنر اشاره کرد و افزود: کوشنر به فلسطینی‌ها توجهی ندارد و با این رویکرد، خود را از نقش آفرینی در فرایند صلح کنار گذاشته است.

اظهارات عریقات در حالی است که کوشنر در گفت وگو با شبکه تلویزیونی (HBO)، با بیان اینکه فلسطینی‌ها از حق تعیین سرنوشت برخوردارند، بدون اشاره به تشکیل کشور فلسطین، نسبت به توانایی آنان برای حکومت و اداره امور، ابراز تردید کرد.

دولت ترامپ در برخی موارد از جمله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و قطع کمک‌های مالی به پناهندگان فلسطینی، طرف اسرائیلی را در موضع قوی‌تری قرارداده است، این درحالی است که فلسطینی ها طرح کوشنر را رد کرده اند.

یک مقام ارشد دولت ترامپ به تازگی از رونمایی بخش اول معامله قرن شامل برگزاری «کارگاه» جذب سرمایه گذاری برای کرانه باختری، غزه و منطقه خبر داد.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی ان ان در تارنمای خود نوشت که این «کارگاه» در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه پایتخت بحرین و با حضور وزیران اقتصاد و رؤسای شرکت‌های تجاری از کشورهای مختلف برگزار خواهد شد.

همچنین گفته شده است که کارگاه توسط جرد کوشنر مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و جیسون گرینبلت فرستاده ویژه این کشور در خاورمیانه اداره می‌شود.

پربیننده ترین خبرها