سازمان ملل: عبور شمار پناهجویان و مهاجران ونزوئلایی از مرز چهار میلیون نفر

سازمان ملل: عبور شمار پناهجویان و مهاجران ونزوئلایی از مرز چهار میلیون نفر
شنبه 18 خرداد 1398 - 07:37

بنا بر اعلام دو نهاد زیرمجموعه سازمان ملل، شمار ونزوئلایی‌هایی که در پی بحران اقتصادی و سیاسی از کشور خود گریخته‌اند، به بیش از چهار میلیون نفر رسیده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز سازمان بین‌المللی مهاجرت و آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در بیانیه مشترک خود این آمار را «نگران‌کننده» توصیف کرده و بر ضرورت کمک‌های فوری به کشورهای میزبان ونزوئلایی‌های مهاجر تأکید کردند.
این دو نهاد در بیانیه خود گریز شهروندان ونزوئلایی از سرزمینشان را «بزرگ‌ترین مهاجرت در تاریخ اخیر آمریکای لاتین و حوزه کارائیب» نامیدند و نوشتند «سرعت این مهاجرت سرسام‌آور است.»

به گفته سازمان ملل متحد، تنها از نوامبر ۲۰۱۸ (آبان و آذر سال گذشته) یک میلیون نفر ونزوئلا را ترک کرده‌اند در حالی که اواخر سال ۲۰۱۵ شمار مهاجران و پناهندگان ونزوئلایی حدود ۶۹۵ هزار نفر بود.

بیشتر این پناهجویان همچنان در آمریکای لاتین مانده‌اند. اکثریت آن‌ها نیز در کلمبیا به‌سر می‌برند که یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند. پس از آن پرو بزرگ‌ترین پناهگاه ونزوئلایی‌ها به‌شمار می‌رود و حدود ۷۶۸ هزار نفر از آنان را میزبانی می‌کند. شیلی، اکوادور، برزیل و آرژانتین هم همگی روی هم میزبان بیش از یکصد هزار پناهجوی ونزوئلایی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها