مرتجی القریرص؛ کودک عربستانی محکوم به اعدام+ ویدئو

شنبه 18 خرداد 1398 - 20:40

اینکه در سن 10 سالگی به همراه چند کودک دوچرخه سوار در تظاهراتی در منطقه العوامیه در شرق عربستان مشارکت کند و در 13 سالگی بازداشت شود تا در سن 18 سالگی به اعدام محکوم شود، تمام اینها دلایلی محکم بر انگیزه های طائفی مقامات سعودی در برخورد با مرتجی القریرص کودک عربستانی است.

العالم ـ عربستان سعودی

اینکه شهروندی از منطقه الشرقیه باشی خود به تنهایی از نظر آل سعود یک اتهام است و از تو یک تروریست خطرناک می سازد و برای آنها تفاوتی ندارد که کودک باشی یا بزرگسال زیرا شمشیر جلاد را از گردنت دور نخواهد کرد.

ماجرای مرتجی القریرص کودکی که آل سعود می خواهد سرش را از گردنش جدا کند، میزان نفاق و دورویی غرب و در راس آنها امریکا در قبال جنایتهای مقامات سعودی علیه ملت خودشان و ملتهای منطقه را نشان می دهد.

مرتجی القریرص کوچکترین بازداشت شده سیاسی که به اعدام محکوم شده است. وی در سال 2011 زمانی که ده سالش بود در تظاهراتی مشارکت کرد. او به همراه تعدادی کودک دوچرخه سوار در منطقه العوامیه که دارای اکثریت شیعه نشین است، به خیابانها آمده بودند. این حادثه در جریان حوادثی که درمنطقه العوامیه در سال 2011 همزمان با آغاز بهار عربی روی داد، اتفاق افتاد. پس از گذشت سه سال از حادثه مقامات سعودی مرتجی القریرص را هنگامی که به همراه خانوادش در حال حرکت به سمت بحرین از طریق گذرگاه ملک فهد بودند، بازداشت کردند. قریرص از آن زمان تاکنون در زندان بسر می برد و اینک که 18 سالش شده است در دادگاه جنایتهای تروریستی به اتهام وابستگی به "گروه تروریستی تندرو" و اتهاماتی دیگر از قبیل خشونت در جریان اعتراضات، کمک در ساخت مولوتوف(بمبهای دستی آتش زا)، تیراندازی به نیروهای امنیتی و مشارکت در تشییع جنازه برادرش که در جریان حوادث سال 2011 کشته شد، محاکمه می شود.

وی در زندان در سلول انفرادی بسر می برد و تحت شکنجه قرار گرفت تا به این اتهامات خود اعتراف کند.

پربیننده ترین خبرها