با ادامه مشارکت ترامپ در جنايات سعودي؛

جمهوریخواهان کنگره از فروش سلاح به عربستان حمایت نکردند

جمهوریخواهان کنگره از فروش سلاح به عربستان حمایت نکردند
پنج‌شنبه 23 خرداد 1398 - 11:14

نمایندگان جمهوریخواه با طرح رئیس جمهور این کشور برای فروش 8 میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی و امارات عربی متحده مخالفت کردند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز ، نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا روز چهارشنبه با طرح رئیس جمهور این کشور برای فروش 8 میلیارد دلار سلاح به عربستان سعودی و امارات عربی متحده مخالفت کردند.

آنها متوسل شدن دولت دونالد ترامپ به اعلام حالت اضطراری به منظور رهایی از لزوم بررسی فروش سلاح به عربستان و امارات در کنگره را تاسف بار توصیف کردند.

چندین ماه است اعضای کنگره آمریکا که کشتار مردم غیرنظامی یمن همچنین موارد متعدد نقض حقوق بشر مانند قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه، آنها را خشمگین کرده است، فروش تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات عربی متحده را ممنوع کرده اند.

یک مقام ارشد دولتی روز سه شنبه گفت: دولت ترامپ ریاض را تحت فشار گذاشته است تا در زمینه محاکمه و مجازات افرادی که در قتل خاشقجی دست داشته اند، پیشرفت ملموسی حاصل شود.

مایکل مک کاول ، نماینده ارشد جمهوری خواه در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه با تاکید براینکه از تلاش های عربستان سعودی برای دفاع از خود در برابر ایران حمایت می کند، گفت: اما به اعتقاد من استفاده اخیر از اختیار اعلام حالت اضطراری تاسف برانگیز بود.

آن واگنر، یک نماینده جمهوریخواه دیگر، خواستار درک بهتر اقدام دولت برای دور زدن نظارت کنگره با توجه به موارد نقض حقوق بشر در عربستان سعودی شد.

دولت دونالد ترامپ در 24 ماه مه با اشاره به حال اضطراری ایجاد شده در رابطه با اقدامات ایران، به کمیته های کنگره اعلام کرد، قصد دارد 22 قرارداد نظامی به ارزش 8/1 میلیارد دلار را با عربستان سعودی، امارات عربی متحده و اردن به پیش ببرد و روال قدیمی بررسی قراردادهای فروش سلاح در کنگره را دور بزند.

صدا و سیما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها