کویت: حمله به خاک عربستان تهدیدی برای امنیت منطقه است

کویت: حمله به خاک عربستان تهدیدی برای امنیت منطقه است
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 17:56

نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد حمله گروه انصارالله یمن به فرودگاه‌های عربستان سعودی را تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه توصیف کرد.

العالم - یمن

«منصور عیاد العتیبی» نماینده دائم کویت در سازمان ملل در جلسه دیشب شورای امنیت که به ریاست کویت برگزار شد، بر حمایت کامل کشورش از عربستان سعودی و تمامی تدابیری که برای حفظ امنیت و ثبات و سلامت ارضی این کشور اتخاذ می‌شود، تأکید کرد.

وی گفت که استمرار حملات گروه انصارالله به خاک عربستان سعودی «تهدیدی آشکار و مستقیم برای امنیت و ثبات منطقه است».

به نوشته روزنامه کویتی «القبس»، العتیبی با اشاره به ضرورت اتخاذ تدابیری برای ممنوعیت واردات سلاح برای گروه انصارالله، گفت که «با اعضای شورای امنیت برای صدور بیانیه‌ای در محکومیت این حمله تلاش خواهیم کرد».

یگان پهپادی و موشکی یمن در پاسخ به حملات مداوم ائتلاف متجاوز، حدود 10 عملیات پهپادی و موشکی علیه فرودگاه‌های سعودی و تأسیسات نفتی این کشور تنها در یک ماه اخیر انجام داده است.

دیروز نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن هشدار داد که فرودگاه‌های «أبها، جازان و نجران» به فرودگاه‌های ناامن تبدیل شده‌اند و به‌خاطر ادامه حملات و محاصره ظالمانه علیه ملت یمن و استفاده از این فرودگاه‌ها برای حملات نظامی، به صورت مرتب هدف قرار خواهند گرفت.

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، از بیش از چهار سال قبل آغاز شده است و طی این مدت هزاران نفر از مردم این کشور کشته و یا زخمی شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها