ارتش یمن: تکنولوژی پیشرفته‌ای در اختیار داریم

ارتش یمن: تکنولوژی پیشرفته‌ای در اختیار داریم
جمعه 31 خرداد 1398 - 15:28

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای یمنی تکنولوژی پیشرفته‌ای در اختیار دارند که سامانه‌های آمریکایی نیز قادر به رهگیری آن نیستند.

العالم - یمن

سرهنگ «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن در سخنانی گفت که نیروهای یمنی تکنولوژی‌ در اختیار دارند که می‌تواند استان‌های عسیر، نجران، و جیزان عربستان را هدف قرار دهد.

او به شبکه المسیره گفت که سامانه‌های دفاع موشکی آمریکایی و دیگر سامانه‌هایی که عربستان سعودی در اختیار دارد نیز قادر به رهگیری و انهدام آن‌ها نیستند.

این مقام یمنی افزود: «آشیانه فرودگاه جازان و پهپادهای آن هدف چندین فروند پهپاد قاصف-k2 قرار گرفته و موشک‌های بالستیک و کروز و پهپادهای ما در انواع مختلف می‌توانند هر هدفی را در طول و عرض جغرافیایی عربستان هدف قرار دهند؛ اهدافی که در صورت افزایش تنش منحصر به عسیر و نجران و جیزان نخواهد شد.»

سرهنگ یحیی سریع با بیان اینکه یمن حق قانونی و مشروع برای پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی را دارد، تأکید کرد: «توانایی تولید مستمر موشک‌ و پهپاد را داریم که باعث شده یمن نه تنها برای ماهها بلکه برای سال‌ها بتواند مقاومت کند.»

شب گذشته (پنج‌شنبه) یگان پهپادی ارتش یمن از حمله موفقیت‌آمیز به فرودگاه «جازان» خبر داد. هرچند ائتلاف سعودی پس از این حمله مدعی رهگیری و انهدام پهپاد شد.

انصارالله یمن اعلام کرده است که توانسته توازن جنگ را به نفع خود تغییر دهد و از این پس عملیات‌های نظامی در داخل خاک عربستان صورت خواهد گرفت و یمنی‌ها دیگر در موضع دفاعی نیستند.

هفته گذشته یمن با شلیک یک موشک کروز فرودگاه أبها در منطقه عسیر را هدف گرفت و همچنین با حملات پهپادی فرودگاه جازان را هدف چندین حمله قرار داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها