حمله نظامیان آمریکایی به زمین‌های زراعی در روستای 'رومانی' +فیلم

شنبه 1 تير 1398 - 11:24

نظامیان آمریکایی با خودروهای زرهی خود به سمت یک روستای کوچک در 'رومانی' حمله‌ور شدند و چندین هکتار زمین زراعی را نابود کردند و مدعی هستند که به دلیل شرایط بد جوی از مسیر اصلی خارج شده‌اند.

العالم - آمریکا

نظامیان آمریکایی با خودروهای زرهی خود به سمت یکی از روستاهای کوچک در «رومانی» حمله‌ور شدند و هکتارها محصول زمین‌های زراعی را نابود کردند.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، ارتش آمریکا با یک تانک، یک خودروی «هاموی» و یک خودروی جنگی «برادلی» به سمت زمین‌های زراعی گندم، آفتابگردان و ذرت در روستای «استلنیکا» در «دانوب» واقع در جنوب شرقی «بخارست» حمله ور شدند.

طبق این گزارش، این اقدام نظامیان آمریکایی بهت و حیرت ساکنان این روستا را برانگیخت و برخی از آنها تصاویر ویدئویی از این رخداد تهیه کردند.

راشاتودی در ادامه گزارش خود در خصوص این حادثه نوشت، خودروهای نظامی ظاهراً در واقع بخشی از رزمایش‌های برنامه‌‌ریزی شده ناتو بوده است.

ارتش آمریکا در توجیه این اقدام نظامیان خود مدعی شده است که خودروهای زرهی در نتیجه «شرایط بد جوی» مسیر اصلی را گم کرده‌اند و وارد زمین‌های زراعی خصوصی شده‌اند.

این اشتباه ارتش آمریکا موجب شد که نیروهای آمریکایی به موقع در رزمایش ناتو که شامل رومانی، بلغارستان، مجارستان، آلبانی، بوسنی و ارتش ترکیه بود، حاضر نشوند.

طبق این گزارش، رزمایش فوق با هدف تقویت اتحاد نظامی میان همپیمانان ناتو در اروپای شرقی برگزار می‌شود و یکی از چندین رزمایش‌هایی است که قرار است تابستان امسال در نزدیکی مرز روسیه برگزار شود.

هفته گذشته، «لنوئید اسلاتسکی» رئیس کمیته امور بین‌المللی دومای روسیه همچنین هشدار داد که اگر آمریکا پایگاههای نظامی خود را در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر کند، روسیه نیز آمادگی پاسخگویی به آنها را دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها