در گفتگو با العالم مطرح شد؛

پهپاد جاسوسی آمریکایی در آسمان ایران به دنبال چه چیزی بود؟ + فیلم

شنبه 1 تير 1398 - 17:02

دکتر محسن صالح، کارشناس مسائل بین الملل با حضور در برنامه مع الحدث شبکه العالم اهداف واقعی پهپاد جاسوسی آمریکایی که به تازگی توسط ایران سرنگون شده است، را تشریح کرده است.

العالم - ایران

دکتر محسن صالح گفت قبل از هر چیز باید این پیروزی تاریخی و استراتژیک را به ملت و رهبران ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک بگویم. این پیروزی طبق تمام معیارها و استانداردهای تکنولوژیک و علمی و ارزشی یک پیروزی استراتژیک است.

محسن صالح خاطرنشان کرد که این اتفاق نقطه عطف تاریخی و استراتژیک است که خود را بر فضای تفکر آمریکایی تحمیل خواهد کرد. زیرا هدف از ارسال این پهپاد، مطالعه میزان و سطح واکنش و آزمایش میزان آمادگی و هشیاری ایران بود. این پهپاد از پیچیده ترین پهپادهای جهان است و از تکنولوژی بسیار پیشرفته ای برخوردار است؛ ابزارها و وسایل ارتباطی و دوربین های پیچیده ای دارد و قیمت آن بسیار بالا در حدود 200 میلیون دلار است و این بدان معناست که پهپاد اوج تفکر صنعتی و تکنولوژیک آمریکا به حساب می آید که مغلوب تفکر صنعتی و تکنولوژیک ایران شده است و این، خود پیروزی بسیار بزرگی به حساب می آید.

این کارشناس تصریح کرد که از امروز به بعد همه محاسبات کلان آمریکا تغییر خواهد کرد. کارشناسان آمریکایی و پنتاگون در زمان ریاست جمهوری اوباما در گزارشی برای وی تشریح کردند که حمله نظامی به ایران غیر ممکن است و فقط می توان از طریق اقتصادی آن را زیر فشار قرار داد. بر این اساس آمریکایی ها بر مسأله اقتصاد تمرکز کرده اند و لذا همین مسأله می تواند باعث تقویت وحدت در ایران و تشدید اختلاف های داخلی در آمریکا شود. آمریکایی ها انتظار داشتند مشکلات اقتصادی در ایران باعث بروز اختلاف های داخلی شود در حالی که بر عکس این کشور بیش از گذشته قوی و متحد و قدرتمند شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها