دیدار و گفت‌وگوی معاون وزیر خارجه انگلیس با کمال خرازی

دیدار و گفت‌وگوی معاون وزیر خارجه انگلیس با کمال خرازی
يکشنبه 2 تير 1398 - 12:28

معاون وزیر خارجه انگلیس که به تهران سفر کرده، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران / سیاسی

«اندرو موریسون» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و توسعه بین‌المللی که به تهران سفر کرده، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با سید کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران نیز حضور داشت.

موریسون دومین دیپلمات انگلیسی است که بعد از اعلام تصمیم ایران مبنی بر توقف برخی تعهدات برجامی به تهران سفر می‌کند.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه انگلیس، «اندرو موریسون» معاون وزیر خارجه این کشور با هدف گفت‌وگو با مقامات ایرانی به تهران آمده است.
پیش از موریسون، «ریچارد مور» مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس و مذاکره کننده برجام آن کشور به تهران آمده بود. مور روز پنجشنبه 19 اردیبهشت ماه و یک روز پس از بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران مبنی بر توقف برخی تعهدات برجامی به تهران آمد و با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

عراقچی در این دیدار تاکید کرد: اروپا نباید اراده ایران برای کاهش مرحله به مرحله تعهدات خود را دست کم بگیرد. ایران به اندازه کافی خویشتنداری نشان داده، اما اروپا از فرصت‌های حاصله استفاده نکرده است. ریچارد مور هم در این دیدار بر ادامه تعهد کشورش به برجام و تلاش آن کشور برای فعال سازی سازوکار مالی اینستکس اشاره کرد و گفت که لندن به تلاش خود برای تامین خواسته‌های ایران ادامه می‌دهد.

پربیننده ترین خبرها