شرط‌های شبه‌نظامیان کرد وابسته به آمریکا برای مذاکره با دولت سوریه

شرط‌های شبه‌نظامیان کرد وابسته به آمریکا برای مذاکره با دولت سوریه
دوشنبه 3 تير 1398 - 11:49

در ادامه تمایلات جدایی‌طلبانه شبه‌نظامیان کُردی که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، این بار عناصر برای مذاکره با دمشق شرط‌هایی تعیین کردند.

العالم - سوریه

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (موسوم به قسد) که تحت حمایت ایالات متحده آمریکا قرار دارند، همچنان نسبت به اجرای طرح‌های جدایی‌طلبانه خود پافشاری می‌کنند.

«مظلوم عبدی» فرمانده عناصر قسد در جریان جلسه نهاد موسوم به «شورای عمومی خودمختاری [کُرد]» در شمال و شرق سوریه مدعی شد که «حکومت سوریه بدون مناطق شمال و شمال شرقی سوریه یک حکومت شکست خورده است».

صفحه فیسبوک «خودمختاری کُرد» اظهارات عبدی را نقل و ادعا کرد که این نهاد کُرد، برای گفت‌وگو با دولت سوریه، شروطی دارد.

یکی از شرط‌های کُردهای تحت‌الحمایه واشنگتن، به رسمیت شناختن ادارات موجود در این خودمختاری خودخوانده توسط دولت سوریه است.

شبه‌نظامیان کُرد همچنین اعلام کردند که برای گفت‌وگو با دولت سوریه، دمشق باید قسد را به عنوان مسئول کامل مسائل نظامی و امنیتی در مناطق خودمختاری به رسمیت بشناسد.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که مقصود این کُردهای وابسته به آمریکا، این است که نباید ارتش سوریه وارد مناطق تحت کنترل آنان شود تا «بتوانند تمایلات جدایی‌طلبانه خود را تثبیت کنند».

الوطن تأکید کرد که شبه‌نظامیان کُرد این اقدامات را با دستورات آمریکا انجام می‌دهند.

عبدی در ادامه ادعاهای خود گفت که بر خلاف آنچه درباره احتمال استقرار مجدد عناصر داعش در شرق و شمال شرق سوریه و خطر این گروه برای خودمختاری گفته می‌شود، ولی عناصر قسد پس از شکست داعش، قدرتمندتر شده‌اند.

عناصر قسد با حمایت آمریکا و پس از توافق با داعش، این گروه را از شهرک «الباغوز» بیرون راندند. ولی داعش پس از خروج از این منطقه، دست به حملات انتقامجویانه می‌زنند و روزانه فرماندهان و ناصر قسد را هدف قرار می‌دهند.

به گزارش الوطن، این موضع قسد در حالی مطرح می‌شود که مسئولان خارجی و عربی اخیرا وارد مناطق تحت کنترل این شبه‌نظامیان شدند که مهمترین آن، سفر مسئولان سعودی و آمریکایی به این مناطق بود؛ سفری که به گفته تحلیلگران، در راستای مشروعیت‌بخشی به شبه‌نظامیان کُرد است.

فارس

پربیننده ترین خبرها