اعتصاب سراسری در نوار غزه در اعتراض به «نشست منامه» + تصاویر

 اعتصاب سراسری در نوار غزه در اعتراض به «نشست منامه» + تصاویر
سه شنبه 4 تير 1398 - 13:16

ساکنان نوار غزه در اعتراض به برگزاری نشست اقتصادی بحرین دست به اعتصاب سراسری زدند.

العالم _ بحرین

«نشست منامه» به عنوان اولین گام در راستای اجرایی شدن «معامله قرن» قرار است امروز (سه‌شنبه/چهار تیر) در بحرین آغاز شود و تا فردا ادامه پیدا می کند.

بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»، در همین راستا نوار غزه امروز شاهد اعتصاب سراسری بود تا تأکیدی بر موضع تمام گروه‌های فلسطینی در مخالفت با نشست مذکور باشد و مشارکت برخی کشورهای عربی در این نشست محکوم شود.

از سوی دیگر کمیته ملی ویژه راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره در هفته جاری فعالیت‌هایی را در مخالفت با معامله قرن و نشست بحرین خواهد داشت. این کمیته علاوه بر دعوت به اعتصاب سراسری، امروز نشستی در غزب غزه برگزار خواهد کرد.

این کمیته موضع برخی کشورهای عربی (مانند عربستان، امارات، مغرب و اردن) برای مشارکت در این کنفرانس را محکوم کرد و آنها را به احترام به موضع واحد فلسطینی‌ها در رد این نشست فراخواند.

همچنین کرانه باختری نیز از دیروز شاهد تظاهرات و برگزاری نشست‌هایی در مخالفت با نشست بحرین بوده است.

در همین راستا «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان تأکید کرد، حل مسأله فلسطین، سیاسی است و عدم مشارکت تشکیلات (به عنوان طرف رسمی فلسطین)، مشروعیت را از این نشست ساقط کرد.

اشتیه افزود، سطح حضور در این نشست «ضعیف» است و برون‌رفت‌های آن بی نتیجه خواهد بود. وی تأکید کرد، حل مسأله فلسطین در پایان اشغالگری است.

«معامله قرن» طرحی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی پیشنهاد داده اما بر اساس اطلاعات در دسترس، این طرح بیشتر به نفع رژیم صهیونیستی است و حق آوارگان و پایتختی قدس برای دولت فلسطین در آن نادیده گرفته شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها