صائب عریقات: تنها راه صلح تشکیل کشور فلسطینی است

صائب عریقات: تنها راه صلح تشکیل کشور فلسطینی است
سه شنبه 4 تير 1398 - 20:53

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با صدور بیانیه‌ای مخالفت دوباره فلسطینیان را با طرح «معامله قرن» و «نشست منامه» اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

در حالی که تا ساعاتی دیگر نشست اقتصادی منامه به عنوان اولین گام در جهت اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» آغاز می‌شود؛ «صائب عریقات» دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با این کارگروه اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری بین‌المللی قدس، مذاکره کننده ارشد سابق تشکیلات خودگردان در بیانیه خود تأکید کرد: «تنها راه صلح و شکوفایی در حکمرانی کشور فلسطینی بر اراضی خود است و حقوق مردم فلسطین در خصوص تعیین سرنوشت و استقلال و بازگشت آوارگان قابل چانه‌زنی نیست.»

صائب عریقات با بیان اینکه تحقق آزادی و عدالت با اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل امکان‌پذیر است، با کنایه به آمریکا گفت که به رسمیت شناختن اقدامات غیر قانونی اشغالگران در فلسطین صلح با خود به همراه نمی‌آورد.

او تأکید کرد که موضع رسمی تشکیلات خودگردان عدم چانه‌زنی در خصوص راه‌حل سیاسی عادلانه و دائمی است و هرگونه برنامه‌ای که در پی به حاشیه بردن مسأله فلسطین و نادیده گرفتن مردم این کشور باشد، قابل بررسی و مذاکره نیست.

مذاکره کننده ارشد سابق تشکیلات خودگردان با انتقاد از دولت آمریکا گفت که واشنگتن ادعا می‌کند منافع مردم فلسطین را بهتر از دیگران می‌داند در حالی که تجاوزات رژیم صهیونیستی از جمله سرقت و مصادره خاک و منابع طبیعی فلسطینیان را محکوم نمی‌کند.

همان‌گونه که ذکر شد تا ساعاتی دیگر نشست دو روزه منامه در خصوص فلسطین آغاز می‌شود و از چند روز پیش تظاهرات مردمی و مخالفت‌های رسمی از سوی کشورهای مختلف در خصوص این نشست صورت گرفته است.

امروز نیز «نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان گفت که هدف از نشست منامه مقدمه‌سازی برای جدا کردن غزه از کرانه باختری و یهودی کردن قدس است و هر طرحی که از کانال تشکیلات خودگردان نگذرد، شکست خواهد خورد.

مخالفت تشکیلات خودگردان فلسطین با نشست منامه در حالی است که «جرد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ به عنوان معمار اصلی طرح «معامله قرن» امروز گفت که عدم حضور تشکیلات خودگردان در نشست منامه اهمیتی ندارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها