تجمع آوارگان فلسطینی در لبنان علیه نشست منامه + تصاویر

تجمع آوارگان فلسطینی در لبنان علیه نشست منامه + تصاویر
سه شنبه 4 تير 1398 - 19:35

هزاران نفر از آوارگان فلسطینی مقیم در لبنان با تشکیل تجمعی علیه نشست منامه و طرح «معامله قرن» شعار دادند.

العالم - لبنان

امروز (سه‌شنبه) صدها نفر در بیروت پایتخت لبنان در مقابل ساختمان نمایندگی سازمان ملل تجمع کردند و علیه طرح موسوم به «معامله قرن» و نشست منامه شعار دادند. نشستی که قرار است امشب در بحرین آغاز به کار کند.

به نوشته خبرگزاری قدس پرس، این تجمع به دعوت و سازماندهی نمایندگی جنبش حماس در لبنان و با مشارکت هزاران نفر از فلسطینی‌های آواره که از اردوگاههای مختلف لبنان خود را به بیروت رسانده بودند، برگزار شد.

آن‌ها شعار می‌دادند که «بازگشت یک حق مسلم است» و در برخی پارچه‌نویس‌ها شعار «نه به معامله قرن» نوشته شده بودند. برگزارکنندگان این تجمع همچنین سازه‌ای تحت عنوان «زباله‌دان تاریخ» ساخته و اسامی کنفرانس‌ها و نشست‌هایی که با هدف از میان بردن مسأله فلسطین تا کنون تشکیل شده را بر روی آن نوشته بودند.

«احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان در سخنانی در جمع حاضران گفت که می‌خواهند با نشست بحرین جشن فروش فلسطین و حقوق مردم فلسطین و مقدساتش را بگیرند.

او تأکید کرد: «اگر تمامی پول‌های کره زمین و طلاهایش را هم بدهند؛ از خاک و مقدساتمان کوتاه نخواهیم آمد؛ ما باور داریم که یا در موقعیت پیروزی هستیم یا به شهادت خواهیم رسید. به ما گفته‌اند که زمین و اصول خود را با دریافت پول بفروشیم، به آن‌ها به وسیله وحدت موضع خود پاسخ می‌دهیم که با معامله قرن و نشست بحرین مخالفیم.»

نماینده حماس در لبنان همچنین گفت که رژیم صهیونیستی جز زبان قدرت، سخن دیگری را متوجه نمی‌شود و موشک‌های مقاومت «معامله قرن» را به شکست خواهند کشاند.

کارگروه اقتصادی بحرین امشب (سه‌شنبه) در منامه به ابتکار آمریکا با شعار «صلح برای شکوفایی» برگزار می‌شود. دولت آمریکا روز شنبه گذشته بخش اقتصادی طرح «معامله قرن» را در ۴۰ صفحه‌ منتشر کرد که اساس نشست منامه محسوب می‌شود. رونمایی از بخش سیاسی این طرح به پس از انتخابات سپتامبر آتی در سرزمین اشغالی موکول شده است.

بسیاری از کشورهای عربی از جمله تشکیلات خودگردان و همچنین مردم منطقه با برگزاری تجمع‌های مختلف در هفته‌های گذشته و همچنین امروز مخالفت خود را با این نشست اعلام کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها