در افتتاحیه نشست بحرین مطرح شد؛

کوشنر: مسائل سیاسی در کنفرانس منامه مطرح نخواهد شد

کوشنر: مسائل سیاسی در کنفرانس منامه مطرح نخواهد شد
سه شنبه 4 تير 1398 - 21:00

مشاور کاخ سفید در روند سازش در افتتاحیه نشست بحرین گفت که در تلاش برای صلح برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها هستیم.

العالم - آمریکا

«جرد کوشنر» مشاور کاخ سفید در روند سازش خاورمیانه در افتتاحیه نشست بحرین گفت: تمام آن چیزی که در تلاش برای آن هستیم صلح و امنیت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.

وی در ادامه مدعی شد که دیدگاه شکوفایی برای صلح، بخشی از دیدگاه تحقق صلح است و همگان خواستار صلح و و ثبات برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بوده و خواستار آزادی عبادت برای همگان هستیم.

مشاور کاخ سفید در ادامه گفت: تحقق پیشرفت ملت فلسطین بدون دستیابی به راه حل سیاسی عادلانه غیرممکن بوده و کارگروه منامه برای شما بوده و ترامپ شما را رها نکرده است.

کوشنر در ادامه ادعاهای خود گفت که طرح صلح پیشنهادی آمریکا دست کم یک میلیون فرصت شغلی برای فلسطینیان فراهم می‌کند و این طرح شامل سرمایه‌گذاری‌هایی در اردن، لبنان و مصر خواهد بود.

وی به بخش‌هایی از طرح صلح پیشنهادی آمریکا اشاره کرد و گفت: امکان توسعه ساختار تولید برق در کرانه باختری وجود دارد و طرح‌های فصلی داریم که به توسعه فرصت‌های شغلی و بهبود خدمات منجر خواهد شد. دراین طرح همچنین بر آموزش و زنان و نوجوانان تمرکز شده و این موضوعات نکات اساسی است که در این طرح صلح به آن توجه شده است.

داماد ترامپ در ادامه سخنرانی افتتاحیه خود مقامات فلسطینی برای توجیه مشکلاتشان تقصیرها را متوجه اسرائیل می‌کردند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این طرح سازمان‌های دولتی را تقویت کنیم.

وی اضافه کرد: به جمع‌آوری منابع مالی خواهیم پرداخت و پس از آن راه‌های سرمایه گذاری را تعیین می‌کنیم و خواستار نتایح ملموسی برای این اقدامات هستیم.

بر اساس گزارش‌ها، هدف آمریکا از برگزاری نشست منامه جذب 50 میلیارد دلار کمک مالی از طرف کشورهای شرکت کننده برای فلسطینی‌ها است تا از این طریق بتواند دیگر اهداف سیاسی خود در درگیری فلسطینیها با رژیم صهیونیستی پیش ببرد.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود

فارس

پربیننده ترین خبرها