ترامپ: باید پول‌هایشان را بگیریم!

ترامپ: باید پول‌هایشان را بگیریم!
سه شنبه 4 تير 1398 - 23:04

روابط حاکم میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی ننگ و رسوایی محض است و توصیف دیگری نمی توان برای آن آورد.

العالم - كشكول

ما معتقدیم و ایمان داریم نمی توان چنین رابطه نادری را میان مسئولین دو کشور، نه در تاریخ قدیم و نه معاصر یافت، حتی این رابطه میان مسئولان دولت‌های استعمار کننده و استعمار شونده نیز وجود نداشت و دستکم برخی روابط دیپلماتیک میان آنان حاکم بود.

آخرین توهین‌های دنباله دار ترامپ به عربستان و بن سلمان اخیرا اتفاق افتاد زمانی که ترامپ بار دیگر گفت عربستان باید بهای حمایت آمریکا را بپردازد.

وی افزود: صبح زود با شاهزاده محمد بن سلمان صحبت کردم و به او اطلاع دادم باید برای ادامه حمایت ما پول بپردازد.

ترامپ روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه آمریکایی ان بی سی اظهار داشت: منافع اقتصادی عربستان از تمرکز بر بازجویی این کشور در مسائلی مانند قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار سعودی مهم تر است.

وی افزود: من انسان کودنی نیستم که بگویم نمی خواهیم با سعودی ها معاملات تجاری داشته باشیم "بلکه می گویم آنها در برهه ای از زمان از 400 تا 450 میلیارد دلار می پردازند.اگر همکاری تجاری را با ما قطع کنند، می دانی چه می کنند؟ با چین و روسیه معامله خواهند کرد."

وی در پاسخ به این سئوال که اگر سازمان ملل و اف بی ای دستور دهند درباره قتل خاشقچی باید تحقیقاتی شود چه می کنید، گفت: معتقدم تحقیقات دقیقی در این مورد انجام شده است.

عربستان سعودی به خاطرقتل خاشقچی در کنسولگری کشورش در استانبول توسط یک تیم امنیتی سعودی، به ویژه از سوی ترکیه با انتقادات تندی روبرو شد.

عربستان پس از سخنان ضد و نقیض درباره قتل خاشقچی در کنسولگری کشورش، در نهایت به قتل وی اعتراف کرد.

دادستانی عربستان 11 نفر را در دست داشتن در این جنایت متهم کرد و خواهان اعدام 5 تن از آنان شد اما ترکیه و چندین کشور معتقدند ریاض درصدد پنهان شدن در پشت افرادی در این جنایت است

پربیننده ترین خبرها