پمپئو: زمان خروج امریکایی ها از افغانستان مشخص نیست!

پمپئو: زمان خروج امریکایی ها از افغانستان مشخص نیست!
چهارشنبه 5 تير 1398 - 04:52

وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه در سفر غیرمنتظره به کابل گفت، آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان آماده است، اما همچنان برای ارائه جدول زمانی و تاریخ خروج نیروها هیچ توافقی صورت نگرفته است.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری اسپتنیک، مایک پمپئو شامگاه سه شنبه در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان گفت: آمریکا امیدوار است توافق صلح افغانستان تا قبل از اول سپتامبر (۱۰ شهریور) صورت بگیرد.

به دنبال توافق صلح افغانستان زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا تاکنون شش دور مذاکره با نمایندگان طالبان در دوحه پایتخت قطر برگزار کرده است.

در اطلاعیه روز سه شنبه دفتر ریاست جمهوری افغانستان آمده است: «محمد اشرف غنی» در دیدار وزیر امور خارجه آمریکا گفت که حکومت افغانستان و همکاران بین المللی، اراده و آمادگی خود را برای حل سیاسی بحران چهل ساله افغانستان نشان داده اند و اکنون زمان آن رسیده است که طالبان و حامیان آنان نیز به ان بپیوندند.

«عبدالله عبدالله» رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز در این دیدار اظهار کرد: اکثریت قاطع افغان ها خواهان صلح پایدار در کشور می باشند، اما نباید این صلح به قیمت از دست دادن ارزش ها و دستاوردهایی باشد که مردم افغانستان برای آن قربانی داده اند.

پربیننده ترین خبرها