دست رد مشاور امنیت ملی روسیه به پیشنهاد معامله آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره سوریه

دست رد مشاور امنیت ملی روسیه به پیشنهاد معامله آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره سوریه
چهارشنبه 5 تير 1398 - 10:12

روزنامه البناء لبنان روز چهارشنبه نوشت، مشاور امنیت ملی روسیه در نشست سه جانبه با همتایان آمریکایی و اسرائیلی خود در قدس اشغالی ضمن دفاع از روابط با ایران، به پیشنهادات آمریکا و اسرائیل در خصوص معامله بر سر تحولات سوریه پاسخ منفی داد.

العالم - اروپا

این روزنامه نوشت، آمریکا در نشستی که روز گذشته (سه شنبه) در قدس اشغالی برگزار شد، معامله ای را به روسیه در خصوص سوریه و حضور ایران مطرح کرد که روسیه به آن پاسخ منفی داده است و همین امر موجب ناامیدی طرف مقابل شده است.

بر پایه این گزارش، در این نشست که نیکولای باتروچیف مشاور امنیت ملی روسیه، جان بولتون و مائیر بن شباط مشاوران امنیت ملی آمریکا و "اسرائیل" حضور داشتند، آمریکا و اسرائیل به روسیه پیشنهاد کردند که در مقابل اعلام پیروزی بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و پایان جنگ در این کشور، اعتراف به مشروعیت اسد و عادی سازی روابط عربی و غربی با سوریه، تامین هزینه های بازسازی سوریه، برچیدن طرح جدایی طلبانه کُردها در شرق سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و توقف حملات اسرائیل به سوریه ایران و نیروهای مقاومت از سوریه خارج شوند که این درخواست با پاسخ منفی روسیه مواجه شده است.

روزنامه البناء افزود، باتروچیف ضمن رد این پیشنهاد گفت، با توجه به پافشاری اسرائیل بر اشغال جولان و حمایت آمریکا از این رژیم، هرگونه تفاهم با آمریکا و اسرائیل در خصوص راه حل نهایی در سوریه غیر ممکن است، زیرا ادامه اشغال جولان است که همکاری نظامی سوریه با ایران و سایر متحدانش مانند حزب الله را توجیه می کند و حتی پس از آنکه دولت سوریه بر سراسر خاک این کشور تسلط یافت این همکاری ادامه دارد.

نماینده روسیه اعلام کرد در چنین شرایطی تفاهم ها فقط می تواند مبتنی بر خودداری از رویارویی باشد نه حل و فصل فراگیر.

به نوشته البناء، اظهارات مشاور امنیت ملی روسیه آشکارا بیانگر دفاع از روابط با ایران است در حالی که اظهارات جان بولتون با سردرگمی و دستپاچگی همراه بود زیرا از بیانیه های آژانس بین المللی انرژی اتمی صحبت کرد که ایران را به عدم پایبندی به تعهداتش متهم کرده است در حالی که این اظهارات بر اساس بیانیه های آژانس مبنی بر پایبندی کامل ایران به تمام تعهداتش، صحت ندارد.

این روزنامه لبنانی در پایان نوشت، در شرایطی که بولتون ایران را به گفتگو فرا می خواند، "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا ایران را تهدید می کند و این بیانگر میزان سردرگمی و بلاتکلیفی رویکردهای دولت آمریکا است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها