نشست کم‎سابقه روسیه، اسرائیل و آمریکا ؛ وقتی صهیونیست‎ها آب در هاون می کوبند

نشست کم‎سابقه روسیه، اسرائیل و آمریکا ؛ وقتی صهیونیست‎ها آب در هاون می کوبند
سه شنبه 4 تير 1398 - 22:42

نشست سه جانبه امروز سه شنبه در تل آویو با حضور مشاوران امنیتی روسیه، آمریکا و اسرائیل برای بررسی پرونده سوریه؛ بازتاب نوعی، ایران هراسی است، که بر امریکا و رژیم صهیونیستی سایه افکنده و هم چنین ناشی ازنگرانی فزاینده ای از قدرت رو به رشد محور مقاومت است.

العالم- آمریکا

رأی الیوم - بر اساس اخبار درز یافته در مطبوعات، آمریکا و اسرائیل درصدد راضی کردن روسیه برای طرد سیاسی و نظامی ایران از سوریه در برابر لغو تحریم ها و پایان محرومیت‌ها در راستای از سرگیری رابطه دولت سوریه با اعراب حاشیه خلیج فارس و بهبود شرایط اقتصادی و باقی ماندن بشاراسد رئیس جمهوری سوریه در راس قدرت هستند.

این بلندپروازی های آمریکا و اسرائیل تقریبا محال است و به نظر ساده اما دور از دسترس اسد؛ نه به خاطر اینکه روسیه به گفته نیکولای پاتروشیف با این درخواست‌ها مخالف است بلکه به این دلیل که معادلات قدرت در منطقه از زمان افزایش تنش در منطقه خلیج فارس و موفقیت ایران در سرنگون کردن پهپادی برفراز تنگه هرمز، تغییر یافته است.

سخنان پاتروشیف در کنفرانس مطبوعاتی با همتایان آمریکایی و اسرائیلی خود همچون صاعقه ای بر بنیامین نتانیاهو و جان بولتون فرود آمد وی در این کنفرانس گفت: "ایران همپیمان و شریک قدرتمند مسکو است و خدشه دار کردن چهره این کشور و توصیفش به عنوان یکی از خطرات بزرگ در منطقه برای روسیه قابل قبول نیست زیرا تهران با جدیت در صدد مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در سوریه است".

نتانیاهو نیز در مقابل به ادامه تجاوزات و حملات موشکی به اهداف ایرانی در سوریه تهدید کرد تا تهران نتواند از این کشور به عنوان سکویی برای حمله به این رژیم استفاده کند اما این تهدیدات هیچ ارزشی ندارد؛زیرا صدها حمله نیروهای ارتش صهیونیستی در طول 7 سال گذشته هیچ یک از اهداف آنان را محقق نکرد.

بنابراین حضور ایران در سوریه قانونی و پرقدرت است و زمان پاسخ محکم سوریه و ایران به حملات اسرائیل بهویژه پس از شلیک موشک ایرانی به مهم ترین پهپاد جاسوسی آمریکا در ارتفاعی بیش از 20 کیلومتر، بسیار نزدیک شده است.

سوریه به خاطر ایستادگی ارتش و مردم خود طی هشت سال توانست کیان دولت سوریه را حفظ کند و بار دیگر بر بیش از 80 درصد از اراضی خود تسلط یابد و هماکنون نیز برای بازپس گیری ادلب و پس از آن شرق فرات به پیشروی ادامه می دهد.

طرح های صد میلیاری آمریکا و هم پیمانانش برای تغییر نظام دمشق و تجزیه منطقه یکی پس از دیگری با شکست روبرو می شود که آخرین طرح نیز معامله قرن و نشست منامه بود. زیرا حضور محور مقاومت با سلاح های دست ساز و پایه های استوار آن مانند ایران، سوریه، عراق، فلسطین و لبنان می تواند با تجاوز اسرائیل و آمریکا یا هر دو با هم مقابله کند.

ملاقات سه جانبه در تل آیو با شکست روبرو خواهد شد زیرا آمریکا تنها قدرت در منطقه نیست و به سرعت در حال از دست دادن قدرت خود است اما نگرانی اسرائیل از قدرت گرفتن محور مقاومت و توان نظامی شگرف آن، در روزهای آتی نیز شدت خواهد یافت.

امنیت سوریه و ثبات و قانونی بودن دولتش مساله ای نیست که قابل چانه زنی باشد و زمانی که ارتش سوریه همه خاکش را باز پس دهد و همه نیروهای اشغالگر از آن خارج شوند دیگر نیازی به حضور مستشاری ایران نخواد بود.

پربیننده ترین خبرها