پایان «کارگروه اقتصادی بحرین» در سایه اعتراضات

پایان «کارگروه اقتصادی بحرین» در سایه اعتراضات
پنج‌شنبه 6 تير 1398 - 05:50

کنفرانس بحرین با عنوان «کارگروه اقتصادی منامه» چهارشنبه شب در سایه اعتراضات سراسری و تحریم آن از سوی مسلمانان به ویژه فلسطینیان به کار خود پایان داد.

العالم-بحرين

کنفرانس اقتصادی منامه تحت عنوان «کارگروه اقتصادی بحرین» چهارشنبه شب پس از دو روز به پایان رسید.

به گزارش الجزیره، در پایان کنفرانس اقتصادی منامه «جرد کوشنر» مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با خشم از عدم حضور گروه‌های فلسطینی در این کنفرانس، رهبران فلسطینی را متهم کرد که آنها نمی‌خواهند به مردمشان کمک کنند.

جرد کوشنر در ادامه با بیان اینکه درها به روی فلسطینیان باز است، گفت که هر زمان که رهبران فلسطینی اراده کنند، می‌توانند از طرح صلحی که او تهیه کرده، بهرمند شوند.

بر اساس طرح کوشنر در ۱۰ سال آینده ۵۰ میلیارد دلار در اختیار فلسطینیان قرار می‌گیرد که قرار است تولید ناخالص داخلی آنها را دو برابر کند و یک میلیون شغل برای آنها ایجاد کند.

کوشنر روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که جزئیات سیاسی برنامه خود را در زمان مناسب به زودی اعلام خواهد.

وی افزود که زمانی براساس طرح وی می‌توان به توافق صلح رسید که دو طرف آمادگی پذیرش آن را داشته باشند.

این کنفرانس درحالی از روز سه شنبه آغاز شد که همزمان با برگزاری آن شهرهای مختلف فلسطین و برخی از دیگر از کشورها از جمله بحرین شاهد تظاهرات اعتراضی بود.

طرح کوشنر با واکنش شدید مسلمانان در شمار زیادی از کشورهای اسلامی و همچنین فلسطینیان رو به‌رو شده و تنش و درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی را در سرزمین‌های اشغالی از جمله نوار غزه افزایش داده است.

جنبش فتح فلسطین نیز در جریان اعتراضات به نشست بحرین اعلام کرد که کشورهای عربی حاضر در این نشست از پشت به فلسطینی‌ها خنجر زده اند.

برگزاری این نشست با مخالفت بسیاری از گروه‌های فلسطینی، مردم کشورهای عربی و شخصیت‌های مختلف در جهان مواجه شده است، ولی برخی دولت‌های عربی با حضور در آن برخلاف افکارعمومی کشورشان قدم برداشتند و همین امر موجب ایجاد شکاف بیشتر بین آنان شده است.

پربیننده ترین خبرها