عریقات: کوشنر می‌خواهد فلسطینیان اشغالگری را بپذیرند

عریقات: کوشنر می‌خواهد فلسطینیان اشغالگری را بپذیرند
سه شنبه 4 تير 1398 - 23:06

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت که «جرد کوشنر» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا در امور غرب آسیا می‌خواهد فلسطینینان شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌ها و توقف مقاومت برای جذب سرمایه‌گذاری‌ را بپذیرند.

العالم - فلسطین اشغالی

«صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) سه‌شنبه شب پس از سخنرانی «جرد کوشنر» مشاور و داماد ترامپ در افتتاحیه کنفرانس بحرین گفت که کوشنر در کنفرانس بحرین نشان داد که به دنبال چه است.صائب عریقات که با المیادین گفت‌وگو می‌کرد، افزود: کوشنر در اجلاس بحرین متذکر شد که شکوفایی ملت فلسطین در گرو قبول اشغالگری است.

کوشنر سه‌شنبه شب در افتتاحیه کنفرانس بحرین در منامه مدعی شد که به «کمک طرح صلح پیشنهادی، آمریکا به دنبال بهبود وضعیت زندگی مردم اس و موضوعات مطرح شده تنها گام‌های نخست بوده و امیدواریم که این گام‌ها تحسین ملت فلسطین را به همراه داشته باشد».

وی تاکید کرد که «بخش اقتصادی طرح صلح پیشنهادی، پیش شرط ضروری برای تحقق صلح بوده و موضوعات سیاسی در نشست بحرین مطرح نخواهد شد».

مشاور کاخ سفید گفت: «به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌ها به خاورمیانه هستیم و اقتصاد فلسطین نیازمند پویایی و شکوفایی است».

کوشنر مدعی شد، تمام آن چیزی که در تلاش برای آن هستیم صلح و امنیت برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.

عریقات در ادامه گفت‌گوی خود با المیادین تاکید کرد که آقای کوشنر می‌خواهد ملت فلسطین شهرک‌سازی، اشغالگری و توقف مقاومت برای جذب سرمایه‌گذاری را قبول کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنفرانس منامه به معنای نابودی طرح صلح عربی است، تاکید کرد، دولت آمریکا کمک مالی به ملت فلسطین، سازمان آنروا، بیمارستان‌ها و مدارس فلسطینی را قطع کرده است.

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین اظهار داشت که «آنچه کوشنر طرح می‌کند، ارتباطی به طرح صلح عربی و تصمیمات بین‌المللی ندارد، بلکه به معنای قبول اشغالگری است».

وی در ادامه تصریح کرد: «‌آنچه کوشنر در اجلاس بحرین گفته، کذب قرن است نه معامله قرن».

عریقات تاکید کرد که «صلح بدون پایان اشغالگری و برپایی دولت مستقل فلسطینی میسر نخواهد شد. تسلیم نخواهیم شد و قدس و فلسطین را با چیزی معامله نخواهیم کرد».

دبیر کمیته اجرایی ساف در پایان این‌ گفت‌وگو تاکید کرد که «کوشنر در سخنرانی خود به اشغالگری، راه‌حل دولتی، مشروعیت بین اللملی و طرح صلح عربی اشاره‌ای نکرده است».

بنا بر ادعای کوشنر و حامیان طرح معامله قرن، هدف آمریکا از برگزاری نشست منامه جذب 50 میلیارد دلار کمک مالی از طرف کشورهای شرکت کننده برای فلسطینی‌ها است تا از این طریق بتواند دیگر اهداف سیاسی خود در درگیری فلسطینیان با رژیم صهیونیستی را پیش ببرد.

معامله قرن طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه رژیم صهیونیستی با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها