وقوع 4 عملیات تروریستی در تونس؛ چرا؟

وقوع 4 عملیات تروریستی در تونس؛ چرا؟
پنج‌شنبه 6 تير 1398 - 16:54

منابع خبری از وقوع چهار انفجار در مرکز پایتخت تونس خبر دادند، علت وقوع این انفجارها از سوی منابع امنیتی تونس در حال بررسی است.

العالم - تونس

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در خیابان الحبیب بورقیبه تونس خبر دادند. شبکه المنار گزارش داد که بر اساس اطلاعات اولیه، این انفجار یک گشتی امنیتی تونس را هدف قرار داده است.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که این انفجار در نزدیکی سفارت فرانسه در تونس رخ داده و طی آن یک نیروی امنیتی و یک غیرنظامی زخمی شدند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وزارت کشور تونس اعلام کرد در انفجار دوم که اداره مبارزه با تروریسم پلیس در پایتخت را هدف قرار داد، چهار نیروی امنیتی زخمی شدند.

منابع خبری در گزارشی تکمیلی اعلام کردند، وزارت کشور تونس با اعلام بازداشت مظنونین مشارکت در عملیات های امروز تا لحظاتی دیگر کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

در انفجار نخست که توسط یک عامل انتحاری در نزدیکی سفارت فرانسه رخ داد، ۲ نفر از جمله یک نیروی امنیتی کشته و چند نفر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از رهبران سابق جنبش النهضه از وقوع 4 عملیات تروریستی در پایتخت تونس خبر داد.

منار السکندرانی در مصاحبه به این خبرگزاری گفت خیابان الحبیب بورقیبه اولین انفجار را شاهد بود و انفجارهای دوم و سوم به ترتیب در مناطق القوجانی و فوشانه رخ داد

وی ادامه داد: در منطقه قفصه عملیات تروریستی دیگری را شاهد بودیم و تا گزارش تلفات بین نیروهای امنیتی و مردم عادی داده شده است.

درخصوص عوامل پشت پرده انفجارهای امروز در تونس برخی آن را واکنش به نگاه دولت این کشور به مسئله فلسطین و رویکرد آن به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می دانند. به باور این دسته از تحلیلگران وجود یک وزیر یهودی در کابینه تونس و برگزاری حرکت اخیر موسوم به «حج یهودیان در تونس» که باحضور عده ای گردشگر صهیونیست انجام شد و با واکنش های تند مردمی مواجه شد، می تواند نشانه ای از بروز این نارضایتی باشد.

در مقابل برخی دیگر از تحلیلگران انفجارها امروز در تونس را مرتبط با انتخابات پیش رو تحلیل می کنند و از تلاش مخالفین دولت را برای اثرگذاری بر آن دور از ذهن نمی دانند. اما در کنار این دو دیدگاه برخی تروریست های بازگشته و یا بازگشت داده شده از سوریه و اروپا را عوامل اصلی این ماجرا معرفی می کنند.

در چنین شرایطی وضعیت جسمانی رئیس جمهور تونس نیز که امروز به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان منتقل شد، مساعد گزارش نمی شود.

پربیننده ترین خبرها