حمله تروریستی به نویسنده کتاب «ایران هسته‌ای» در دمشق

حمله تروریستی به نویسنده کتاب «ایران هسته‌ای» در دمشق
پنج‌شنبه 6 تير 1398 - 21:59

تحلیلگر سوری و نویسنده کتاب «ایران هسته‌ای» از حادثه تروریستی امروز پایتخت سوریه جان سالم به در برد.

العالم - سوریه

رسانه‌های رسمی سوریه صبح پنجشنبه (۶ تیر) از وقوع انفجار تروریستی در داخل یکی از خودروها در شهر دمشق، پایتخت سوریه خبر دادند.

بر اساس اطلاعات اولیه‌ای که خبرگزاری سانا و شبکه تلویزیونی الاخباریه آن را منتشر کردند، این انفجار در نزدیکی بزرگراه «المزه» دمشق رخ داده و بر اثر آن یک زن به همراه فرزندش زخمی شدند.

با این حال رسانه‌های نزدیک به مخالفان دولت سوریه اعلام کردند که خودروی منفجر شده متعلق به دکتر «طالب ابراهیم»، نویسنده و تحلیلگر سیاسی بوده و زن و کودک داخل این خودرو همسر و پسر او بودند.


خودروی منفجر شده


دکتر طالب ابراهیم

وبگاه خبری «مراسلون» به نقل از منابع محلی گزارش داد که «منال الحلو»، و «هادی»، زن و پسر طالب ابراهیم در داخل این خودرو بوده‌اند و همسر این نویسنده سوری از ناحیه دست چپ مصدوم شده و ترکش‌هایی به بدن او اصابت کرده است. با این حال پسر آن دو که دانش‌آموز مقطع راهنمایی است، هیچ گونه آسیبی ندیده استو در جلسه امتحانات پایانی حاضر شده است.

زن دکتر ابراهیم جهت مداوا و انجام برخی از عملیات جراحی به بیمارستان منتقل شده است و پلیس برای انجام تحقیقات منطقه را محاصره کرده است.

واکنش دکتر ابراهیم به حادثه تروریستی دمشق

نویسنده سوری در واکنش به انفجار بمب در خودروی و زخمی شدن همسرش گفت که «هنوز مطمئن نیست که هدف بمب کارگذاشته شده در خودرو، صرفا خانواده او باشد».

گفتنی است شهر دمشق نزدیک به یک سال است که در مقایسه با سال‌های گذشته از آرامش نسبی برخوردار بوده است و انفجارهای تروریستی در این شهر شدیدا کاهش یافته است؛ چرا که ارتش سوریه سال گذشته توانست با عملیات گسترده شرق، جنوب و غرب پایتخت را که از سوی گروه‌های ترویستی تهدید می‌شد، آزاد و پاکسازی کند.

اما طالب ابراهیم کیست؟

رسانه‌های وابسته به معارضان سوری، طالب ابراهیم را از تحلیلگر مسائل سیاسی و راهبردی نزدیک به دولت سوریه می دانند. او طی سال‌های گذشته با حضور در رسانه‌های عربی مانند الجزیره، المنار، العالم و المیادین به بررسی و تحلیل رویدادهای سوریه جنگ زد.

دکتر طالب علاوه بر حضور در رسانه‌ها، چند تألیف در کارنامه علمی خود دارد که مهمترین آن کتاب «ایران هسته‌ای» است که برای نوشتن آن ۱۵ سال تلاش کرده و همه اسناد و مدارک مربوط به پرونده انرژی هسته در ایران جمع‌آوری کرده است.


کتاب ایران هسته‌ایمراسم رونمایی از «ایران هسته‌ای»

این کتاب هفته پیش طی مراسمی در ساختمان رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق با حضور «جواد ترک آبادی»، ایران در سوریه، دکتر «ثائر زین‌الدین»، مدیرکل انتشارات وزارت فرهنگ سوریه و جمعی از نخبگان اهل فکر و قلم این کشور رونمایی شد.

دکتر طالب طی این مراسم تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای ایران را در چارچوب نهضت علمی و تلاش برای ایجاد تمدن نوین خواند و گفت که علت مخالفت استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی با این برنامه، جلوگیری از پیشرفت ایران و قرار گرفتن این کشور در صف کشورهای پیشرفته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها