حماس: تلاش‌ها برای دشمن قلمداد کردن ایران به جای «اسرائیل» محکوم است

حماس: تلاش‌ها برای دشمن قلمداد کردن ایران به جای «اسرائیل» محکوم است
جمعه 7 تير 1398 - 12:42

عضو دفتر سیاسی حماس برخی تلاش‌های کنونی برای اینکه ایران را به جای رژیم صهیونیستی «دشمن» معرفی کنند، محکوم کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، این جنبش اجازه اجرایی شدن طرح موسوم به «معامله قرن» یا هر طرح دیگری برای نابودی مسأله فلسطین را نمی‌دهد.

بر اساس گزارش وبگاه فلسطینی «الرساله»، ابومرزوق گفت: معامله قرن و بخش اقتصادی آن شکست خورد؛ این طرح «خطرناک» است زیرا منجر به یهودی‌سازی مقدسات، لغو حق بازگشت و عادی‌سازی روابط را اشغالگر می‌شود.

وی تصریح کرد، دلیل شکست نشست منامه، وحدت موضع فلسطینی‌ها در رد آن بود.

ابومروزق در ادامه برخی تلاش‌های کنونی برای اینکه ایران را به جای رژیم صهیونیستی «دشمن» معرفی کنند، محکوم کرد.

این اظهارات ابومرزوق در واکنش به مصاحبه خالد بن حمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین با تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام شد.

وزیر خارجه بحرین از عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه خاک سوریه به بهانه حمله به اهداف ایرانی حمایت کرد و گفت: اسرائیل حق دفاع از خود را دارد.

وی سپس تشکیلات خودگردان را به وحدت موضع، تشکیل دولت وحدت ملی، لغو مجازات‌های اعمال شده بر نوار غزه و برگزاری نشستی با همه طرف‌های فلسطینی فراخواند.

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (چهارم و پنجم تیرماه) نشستی تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» در منامه برگزار شد؛ البته مشارکت کشورهای عربی در این نشست «ضعیف» بود و تشکیلات خودگردان و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کرده بودند.

در این نشست درباره بخش اقتصادی طرح موسوم به معامله قرن صحبت شد و هدف از برگزاری آن بحث درباره سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری برای اجرای معامله قرن بود.

پس از این نشست، یک خبرگزاری فلسطینی گزارش کرد که نشست اقتصادی بحرین که در ارتباط با «طرح صلح آمریکا» برای فلسطین برگزار شد، اهدافش را محقق نکرد.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» نزدیک به حماس گزارش کرد: «تحلیلگرانی که با ما گفت‌وگو کردند می‌گویند، بدون طرح حقوق سیاسی فلسطین و بدون حل عادلانه کشمکش فلسطین-اسرائیل، هیچ توسعه‌ و شکوفایی اقتصادی در خاک فلسطین اشغالی رخ نخواهد داد»

فارس

پربیننده ترین خبرها