وزیر اطلاع رسانی یمن فاش کرد:

داعش در یمن به نیابت از عربستان می جنگد + فیلم

جمعه 7 تير 1398 - 14:41

ضیف الله شامی، وزیر اطلاع رسانی یمن در گفتگو با العالم خاطرنشان کرد نیروهای یمنی به زودی به پایتخت کشورهایی که در ائتلاف تجاوز به یمن شرکت داشته اند، حمله می کند.

العالم - یمن

ضیف الله شامی، در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت که حمله به فرودگاه های ابوظبی و ینبع در غرب عربستان و دیگر مناطق ثابت کرد که نیروهای یمنی می توانند به همه اهداف مورد نظر دسترسی دارند.

یمن هشدار داده است که جنگ را به مناطقی دور از مناطق درگیری با کشورهای متجاوز منتقل خواهد کرد.

ضیف الله شامی گفت: "پایتخت کشورهای شرکت کننده در ائتلاف تجاوز به یمن در فهرست اهداف نیروهای یمنی قرار خواهند گرفت. هر هدفی که به پیروزی ملت یمن کمک کند در فهرست ما قرار خواهند داشت."

چند روز قبل پهپادهای قاصف K-2 یمن به فرودگاه های أبها و جیزان در جنوب عربستان حمله کردند. تصاویر ماهواره ای حاکی از حمله به اهداف نظامی در این دو فرودگاه است. پیش از آن نیز فرودگاه ابوظبی و دو ایستگاه نزدیک ریاض و بندر ینبع در غرب عربستان و نیز پایگاه هوایی ملک خالد در عسیر هدف قرار گرفته بودند.

در همین راستا این وزیر یمنی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب بینالمللی برای بررسی ادعاهای عربستان در خصوص حمله هوایی یمن به اهداف نظامی و افشا دروغ های عربستان در این مورد شد.

شامی گفت: باید کمیته بین المللی بی طرف برای بررسی ادعای حمله به اهداف غیر نظامی تشکیل شود. ما حاضریم به همه شهروندان غرامت پرداخت کنیم.

شامی گفت: رسانه های سعودی اعلام کرده اند که سرکرده گروه تروریستی داعش را در یمن دستگیر کرده اند در حالی که این اعلام صرفا یک اقدام تبلیغاتی است زیرا سرکرده های داعش به دستور عربستان فعالیت می کنند و ریاض برای اینکه رسوا نشود این عناصر را خودش حذف می کند.

شامی تأکید کرد که عربستان، عناصر القاعده و تروریست های داعش را به 13 استان یمن از جمله البیضا، شبوه و المخا فرستاده است تا به نیابت از نیروهای سعودی بجنگند.

پربیننده ترین خبرها