بندهای فاش شده از معامله قرن ترامپ؛ همه چیز به نفع صهیونیست‌ها!

بندهای فاش شده از معامله قرن ترامپ؛ همه چیز به نفع صهیونیست‌ها!
جمعه 7 تير 1398 - 22:39

مهمترین نقاط قرارداد ترامپ که در شبکه های اجتماعی منتشر شده به این شرح است.

العالم – فلسطین اشغالی

1 – امضای توافق سه جانبه میان اسرائیل، سازمان آزادی‌بخش فلسطین و حماس و تشکیل کشور فلسطین به نام فلسطین جدید در اراضی کرانه باختری و نوار غزه بدون شهرک‌های یهودی موجود.

2 – تخلیه اراضی

شهرک‌ها در دست اسرائیل باقی خواهد ماند و شهرک‌های منزوی به آن ضمیمه خواهد شد و مساحت شهرک‌ها به شهرک‌های منزوی اضافه می شود.

3 – قدس

قدس اشغالی تقسیم نخواهد شد و بین اسراییل و فلسطین جدید مشترک خواهد بود، ساکنان عرب به فلسطین جدید انتقال خواهند یافت و نه اسراییلی‌ها، شهرداری قدس مسئول تمام اراضی قدس خواهد بود به جز بخش آموزش که مسئولیت آن برعهده فلسطین جدید خواهد بود و فلسطین جدید مالیات موسوم به آرنونا و آب‌بها را به شهرداری یهودی قدس خواهد پرداخت.

یهودیان اجازه ندارند خانه‌های اعراب را بخرند و اعراب اجازه ندارند خانه‌های یهودیان را خریداری نمایند، مناطق اضافی به قدس ضمیمه نخواهد شد و اماکن مقدسه در همان شرایطی که هستند باقی خواهد ماند.

4 – غزه

مصر اراضی جدیدی را برای احداث فرودگاه، کارخانه، تبادل تجاری و کشاورزی به فلسطین اعطا خواهد نمود اما فلسطینیان اجازه ندارند در آن ساکن شوند (مقدار اراضی و بهای آن با وساطت دولت "تایید کننده" که در ادامه تعریف آن ارائه می شود) توافقی خواهد بود. اتوبانی میان غزه و کرانه باختری احداث می شود و اجازه انتقال آب زیرزمینی میان غزه و کرانه باختری اعطا می شود.

5 – کشورهای تایید کننده

کشورهایی که موافقت کردند که در زمینه اجرای توافق و حمایت اقتصادی از آن کمک کنند که آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عرب تولیدکننده نفت در خلیج فارس هستند.

به این منظور مبلغ 30 میلیارد دلار برای مدت 5 سال برای اجرای پروژه ها در فلسطین جدید اختصاص می یابد. (بهای انضمام شهرک ها به اسرائیل از جمله شهرک‌های منزوی توسط اسرائیل پرداخت خواهد شد).

6 – سهم کشورهای حمایت کننده

آمریکا 20 درصد

اتحادیه اروپا 10 درصد

کشورهای عرب تولیدکننده نفت در خلیج فارس 70 درصد.

این نسبت میان کشورهای عربی بر اساس امکانات نفتی‌شان تعیین می شود.

7 – ارتش

فلسطین جدید حق دارا بودن ارتش را ندارد و تنها نیرویی که حق دارد آن را داشته باشد، پلیس است.

توافق میان اسرائیل و فلسطین جدید به این شکل امضا خواهد شد که اسرائیل مسئولیت دفاع از فلسطین جدید را در برابر هر نوع حمله خارجی به عهده خواهد داشت به شرط آنکه فلسطین جدید بهای این دفاع را بپردازد، پس از آن میان اسرائیل و کشورهای عربی درباره قیمتی که اعراب باید برای تحقق این حمایت به ارتش اسرائیل بپردازند، گفت و گو خواهد شد.

8 – جدول‌های زمانی و مراحل اجرایی

در زمان امضای توافق

1 – تسلیحات حماس برچیده و به مصر تحویل خواهد شد و سلاح آن فقط محدود به سلاح فردی و شخصی برای رهبران حماس خواهد بود.

2 – نیروهای حماس به جای آن از کشورهای عربی حقوق ماهانه دریافت می نمایند.

3 – مرزهای غزه از طریق گذرگاه‌های اسراییل و مصر در برابر تجارت جهانی گشوده خواهد شد و بازار غزه با کرانه باختری و همچنین از طریق دریا باز می شود.

4 – سال پس از توافق، انتخابات دمکراتیک برای حکومت فلسطین جدید برگزار خواهد شد که هر شهروند فلسطینی می تواند در آن نامزد شود.

5 – پس از گذشت یک سال از برگزاری انتخابات تمام اسرا به شکل تدریجی در یک دوره 3 ساله آزاد می شوند.

6 – در یک دوره پنج‌ساله یک بندر و یک فرودگاه برای فلسطین جدید احداث می شود و تا آن زمان فلسطینیان می توانند از فرودگاه‌ها و بنادر اسراییل استفاده نمایند.

7 – مرزها میان فلسطین جدید و اسراییل در برابر تردد مسافر و کالا باز خواهد بود و با کشورهای دوست نیز چنین خواهد بود اما اسراییل تعریف نکرده که منظورش کدام مرزهاست.

8 – یک پل معلق که 30 متر بالاتر از سطح دریاست میان نوار غزه و کرانه باختری احداث خواهد شد و مسئولیت آن به یک شرکت چینی واگذار می شود که 50 درصد هزینه آن توسط چین، 10 درصد توسط ژاپن، 10 درصد توسط کره جنوبی، 10 درصد توسط کانادا و 10 درصد توسط آمریکا و اتحادیه اروپا پرداخت می شود.

غور یا دشت اردن:

وادی اردن مانند امروز در دست اسراییل خواهد بود.

جاده 90 به یک جاده چهاربانده تبدیل خواهد شد.

اسراییل بر احداث جاده 90 نظارت دارد.

دو باند از این جاده برای فلسطینیان خواهد بود که فلسطین جدید را به اردن مرتبط می سازد و تحت نظارت فلسطییان خواهد بود.

بندهای مجازات در صورت عدم پذیرش توافق توسط آمریکا

1 – در صورت مخالفت حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین با این قرارداد؛ آمریکا تمام حمایت مالی اش از فلسطینیان را لغو خواهد کرد و مجدانه خواهد کوشید مانع اعطای کمک از سوی هر کشور دیگر به فلسطینیان شود.

2 – در صورت موافقت سازمان آزادیبخش فلسطین با شروط این توافق اما مخالفت حماس یا جهاد اسلامی با آن، این دو سازمان مسئول هر گونه درگیری نظامی میان اسرائیل و حماس خواهند بود و آمریکا از اسرائیل برای هدف قراردادن رهبران حماس و جهاد اسلامی حمایت خواهد نمود.

3 – در صورت مخالفت اسراییل با قرارداد، حمایت اقتصادی از اسراییل متوقف خواهد شد.

این پیش نویس توافق است و یک ماه بعد مفاد قرارداد به طور رسمی منتشر خواهد شد و سرپرستی مسجدالاقصی از اردن به عربستان سعودی انتقال خواهد یافت.

گفتنی است؛ بحرین در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن میزبان کارگاه اقتصادی با عنوان "صلح برای شکوفایی" بود.

هدف از این کارگاه اجرای طرح معامله قرن است که بر اساس آن فلسطینی‌ها مجبور هستند امتیازات ناعادلانه‌ای را به اسرائیل بدهند.

نبیل شعث مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد هدف از معامله قرن، حذف مسئله فلسطین است.

شعث خاطر نشان کرد هدف از معامله قرن حذف مسئله فلسطین برای توجیه سیطره رژیم اسرائیل بر منطقه است.

مشاور ابومازن اظهار داشت تا کنون معامله قرن چیزی جز طرح احمقانه‌ای برای ترامپ نیست.

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تأکید کرد که فلسطین نه فروختنی است و نه قابل معامله و کسی حق برگزاری اجلاس و کنفرانسی را که هدف از آن تثبیت اشغالگری در سرزمین فلسطین است، ندارد.

هنیه همچنین بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی به منظور اداره امور غزه، قدس و کرانه باختری و زمینه سازی برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذاری و شورای ملی فلسطین طبق توافقنامه ۲۰۱۷ قاهره و بیروت تاکید کرد.

هنیه در پیامی به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز گفت: مقاومت با شما پیمان می‌بندد که به هر قیمتی که باشد، شما را از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد کند.

پربیننده ترین خبرها