حمایت ماکرون از آغاز فصل جدید ارتباط میان اتحادیه اروپا با روسیه

حمایت ماکرون از آغاز فصل جدید ارتباط میان اتحادیه اروپا با روسیه
شنبه 8 تير 1398 - 14:32

رئیس‌جمهور فرانسه در کنفرانس خبری پایانی نشست گروه 20، از شروع فصلی جدید در روابط میان اتحادیه اروپا با روسیه استقبال کرد.

العالم _ اروپا

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز شنبه در جریان کنفرانس خبری در نشست گروه ۲۰ در شهر اوساکا ژاپن گفت که کشورش خواستار آغاز فصل جدیدی در روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه است.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ماکرون گفت: «ما مسایل مشترک زیادی داریم که با آنها مواجهیم که موارد زیادی در آفریقا، موضوع خلع‌سلاح، برقراری آرامش در اروپا را شامل می‌شود. در مورد مسایل عمومی ما باید یک ساختار جدیدی از اعتماد و امنیت میان روسیه و آمریکا ایجاد کنیم... ما می‌توانیم مشارکت جدیدی ایجاد کنیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه گفت که روسیه باید با اروپا مصالحه کند که این موضوع شامل تغییر در زمینه مسایل مربوط به حملات سایبری می‌شود.

وی همچنین گفت که پیش نویس یک توافق میان اتحادیه اروپا و گروه مرکوسور از کشورهای آمریکای جنوبی، اقدامی خوب بود که باعث می‌شود که فرانسوی‌ها به خواسته‌های اصلی خود برسند.

نشست جی ۲۰ با مشارکت سران ۲۰ کشور اقتصادی جهان از جمعه (دیروز) در اوساکای ژاپن آغاز شد و امروز به پایان رسید.مهمترین موضوعاتی که در نشست سران گروه ۲۰ گرفت عبارتند از : تجارت، تنش‌های ژئوپلتیک، تهدیدات تغییرات آب و هوایی.

فارس

پربیننده ترین خبرها