پیشنهاد جدید مصر به «فتح» برای آشتی ملی فلسطین

پیشنهاد جدید مصر به «فتح» برای آشتی ملی فلسطین
يکشنبه 9 تير 1398 - 14:34

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس فاش کرد، قاهره با هدف تحقق آشتی داخلی فلسطینی پیشنهادی به فتح ارائه داده است.

العالم- فلسطین اشغالی

«موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، مصر پیشنهادی به فتح برای آشتی داخلی فلسطین ارائه داده اما فتح با «اما و اگر» (پذیرش مشروط) به این پیشنهاد پاسخ داده است.

بر اساس گزارش شبکه «المیادین»، ابومرزوق ادامه داد، مصر «برگی» در این خصوص تحویل حماس نداده است اما حماس موافق هر تلاشی برای آشتی است به شرط آنکه این آشتی بر پایه «شراکت ملی» باشد و هیچ طرفی (در فلسطین) از آن استثناء نشود.

این عضو ارشد حماس سپس تصریح کرد: حماس نیروی اشغالگر نیست تا کلیدهای حکومت در غزه را تحویل تشکیلات خودگردان دهد، ما در کشور خود هستیم و در اداره امور چه در غزه و چه در رام‌الله شریک هستیم.

ابومرزوق در ادامه گفت: می‌خواهیم همه به سمت تشکیل دولت وحدت ملی برای ملت فلسطین پیش برویم تا این دولت بر انتخابات آینده نظارت کند.

«طلال ابوظریفه» عضو جبهه دموکراتیک در همین راستا اعلام کرد، یک هیأت امنیتی مصری نیمه هفته جاری وارد نوار غزه خواهد شد تا درباره توافق‌های آتش‌بس و دیگر مسائل از جمله آشتی داخلی با مقامات فلسطینی رایزنی کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، وی افزود، در حال حاضر پیشرفتی در توافق‌های آتش‌بس حاصل شده و این موضوع پس از آن اتفاق افتاد که رژیم صهیونیستی برای اجرای بندهای توافق آتش‌بس اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد، بازگشت به توافق درباره آتش‌بس غزه با موافقت رژیم صهیونیستی برای وارد شدن سوخت به نیروگاه برق غزه و افزایش دامنه صید تا 15 مایل آغاز شده است.

دو روز قبل، رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند، با نظارت سازمان ملل توافق آتش‌بسی حاصل شده تا بر اساس آن ارسال بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سمت فلسطین اشغالی متوقف شود و در مقابل آن دامنه صید ماهیگیران فلسطینی بیشتر و ورود سوخت به نوار غزه از سر گرفته شود.

بعد از انتشار برخی خبرها درباره حصول توافق آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل درباره بالن‌های آتش‌زای غزه، امروز (یکشنبه) خبرها حاکی است که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی درباره این موضوع تشکیل جلسه می‌دهد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها