یک تحلیلگر سودانی در گفتگو با العالم:

شورای نظامی، روش البشیر را پیش گرفته است

شورای نظامی، روش البشیر را پیش گرفته است
يکشنبه 9 تير 1398 - 21:50

نویسنده و تحلیلگر سیاسی سودان گفت : درخواست های شورای نظامی برای مذاکره، با عملکردش در تضاد است و شورای نظامی همان روش عمر البشیر رئیس جمهوری مخلوع را پیش گرفته است.

العالمآفریقا

"محمد علی الفزاری" نویسنده و تحلیلگر سیاسی سودان با اشاره به شهدای دوره عمر البشیر و جنایت فرماندهی کل در سوم ماه ژوئن اظهارداشت: تظاهرات خارطوم و دیگر شهرها تاکیدی بر این نکته است که مردم دیوار ترس را فرو ریخته اند و گروههای آزادی و تغییر و تجمع متخصصان حرفه ای سودان خواهان تحویل قدرت به غیر نظامیان هستند.

الفزاری گفت : این حوادث خونین ، ملت انقلابی سودان را برای دست یافتن بر حقوق خود و بازگرداندن اعتبار این شهدا، پیش رانده و شعارهای تظاهرکنندگان نیز از ابتدای جنبش مردمی سودان مسالمت آمیز بود.

وی افزود: نوع برخورد شورای نظامی انتقالی با تظاهرکنندگان و اعمال فشار و شهادت یک شهروند ، تاکیدی بر این است که انان روش همان عمر البشیر را پیش گرفته اند.

پلیس سودان نیز همزمان با درخواست گروههای آزادی و تغییر سودان برای برگزاری تظاهرات میلیونی مردم جهت اقدام شورای نظامی انتقالی درواگذاری قدرت ، بمب های اشک آور به سوی تظاهرکنندگان شهر خرطوم شلیک کردند .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها