عقب نشینی ترامپ؛

ژنرال‌ها گفتند به تروریست‌ها در افغانستان حمله کنیم

ژنرال‌ها گفتند به تروریست‌ها در افغانستان حمله کنیم
سه شنبه 11 تير 1398 - 10:45

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه تمایل دارد سربازان این کشور را از افغانستان خارج کند، گفت: خروج نظامیان، افغانستان را تبدیل به مکان فعالیت تروریست‌ها خواهد کرد.

العالم - آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز از اظهارت گذشته خود درباره خروج آمریکا از افغانستان عقب‌نشینی کرد.

وی افغانستان را دانشگاه تروریست‌ها خواند و گفت: مشکل خروج 9 هزار نظامی آمریکایی از افغانستان این است که این کشور تبدیل به آزمایشگاهی برای تروریست‌ها شده است.

ترامپ در ادامه با اشاره به اظهارات مقامات ارشد نظامی آمریکا، افزود: من با چند مقام ارشد نظامی مشورت کردم و آنها به من هشدار دادند که بهتر است با تروریسم در افغانستان مبارزه شود تا اینکه در خاک آمریکا با آنها مواجه نشویم.

وی ادامه داد: ژنرال‌های آمریکایی از من خواستند تا در افغانستان به تروریست‌ها حمله کنیم به‌جای آنکه مجبور شویم در خاک آمریکا با آنها بجنگیم.

ترامپ خاطرنشان کرد: حتی اگر آمریکا مجبور شود نظامیان خود را از خاک افغانستان خارج کند، حضور اطلاعاتی بسیار قوی در افغانستان خواهیم داشت.

طالبان بارها اعلام کرده که تنها زمانی حاضر به آتش بس و توافق صلح خواهد بود که نظامیان آمریکایی خاک افغانستان را ترک کنند.

روز گذشته طالبان با حمله به ساختمان وزارت دفاع افغانستان موجب کشته و زخمی شدن بیش از 160 تن شد. این حمله در حالی صورت گرفت که مذاکرات آمریکا و طالبان در روز سوم خود در قطر در حال ادامه است.

تاکنون ترامپ بارها اعلام کرده بود که خواهان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است، اما سخنان اخیر وی عقب گرد آشکاری از این مواضع دارد.

پربیننده ترین خبرها