خشونت پلیس رژیم صهیونیستی مهاجران اتیوپیایی را هم به خیابان آورد

خشونت پلیس رژیم صهیونیستی مهاجران اتیوپیایی را هم به خیابان آورد
سه شنبه 11 تير 1398 - 15:01

صدها نفر از اعضای جامعه یهودیان اتیوپی در اعتراض به تیراندازی افسر پلیس رژیم صهیونیستی به جوان غیرمسلح اتیوپیایی و کشته شدن وی، در «حیفا» تظاهرات برپا کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

صدها نفر از اعضای جامعه یهودیان اتیوپی در فلسطین اشغالی عصر روز گذشته (دوشنبه) در شهر «حیفا» در اعتراض به تیراندازی افسر رژیم صهیونیستی به یک نوجوان غیرمسلح اتیوپیایی تظاهرات برپا کردند.

پایگاه تحلیلی «میدل ایست مانیتور» گزارش کرد، اوایل روز گذشته یک افسر رژیم صهیونیستی به ضرب گلوله، «سولومون تقا» جوان 19 ساله با اصالت اتیوپیایی را کشته است.

این افسر پلیس مدعی شده است که گروهی از جوانان به سمت وی حمله‌ور شدند و او از ترس جان خود، مجبور به استفاده از سلاح خود شده است.

فعالان اتیوپیایی، این افسر پلیس رژیم صهیونیستی را به نژادپرستی متهم کرده‌اند و «شلی یخیموویچ» عضو حزب کارگر در کنست هم گفته است که این جوان 19 ساله تنها به واسطه آنکه اهل اتیوپی بود، به ضرب گلوله کشته شد.

وی تصریح کرد که اگر با گروهی از جوانان سفیدپوست درگیر می‌شد، به هیچ عنوان از اسلحه خود استفاده نمی‌کرد.

در سال‌های گذشته، گزارش‌هایی از نژادپرستی صهیونیست‌ها علیه‌ اتیوپیایی‌های ساکن اراضی اشغالی منتشر شده است. طبق آماری که در سال 95 منتشر شده بود، مشخص شد که متوسط درآمد یک یهودی اتیوپیایی فقط 5000 شِکِل (واحد پول رژیم صهیونیستی) است. همچنین متوسط درآمد یک خانواده اتیوپیایی 10597 شِکِل است در حالی که یک خانواده اسرائیلی غیر اتیوپیایی 14644 شِکِل درآمد دارد.

بر اساس این گزارش میزان برخوداری اتیوپیایی‌ها از رایانه شخصی نیز 62 درصد در مقابل 81 درصد بوده است و درباره اینترنت نیز 47 درصد اتیوپیایی‌های ساکن اراضی اشغالی از آن برخوردارند و این در حالی است که 70 درصد غیر اتیوپیایی‌ها اینترنت دارند.

پربیننده ترین خبرها