توئیت دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی

توئیت دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایرانی
چهارشنبه 12 تير 1398 - 11:56

دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره در توئیتی در سالروز حمله ناو وینسنس به هواپیمای مسافربری ایرانی، این اقدام را وحشیانه، ضد انسانی و زبونانه خواند.

العالم - ایران

دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره امروز (چهارشنبه) 12 تیر ماه در سالگرد حمله ناو آمریکایی وینسنس به هواپیمای مسافربری ایرانی در صفحه توئیترش با انتشار تصاویری از حمله به این هواپیما و همچنین ساقط کردن پهپاد آمریکایی که اخیرا توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صورت گرفت، نوشت: «12 تیر 1367؛ اقدام وحشیانه، ضدانسانی و زبونانه آمریکا در ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران با 290 مسافر در آسمان خلیج فارس.

30 خرداد 1398؛ اقدام قانونی، شجاعانه و شرافتمندانه ایران در ساقط کردن پهپاد فوق مدرن جاسوسی متجاوز آمریکا در آسمان خلیج فارس. تفاوت از زمین تا آسمان.»

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دوبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دوبی در حرکت بود که با شلیک موشک فینیکس حرارتی از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در ارتفاع ۱۲ هزار پایی بر فراز خلیج فارس مورد هدف قرار گرفت و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها