موساد چهره شورای نظامی سودان را تطهیر می کند

موساد چهره شورای نظامی سودان را تطهیر می کند
چهارشنبه 12 تير 1398 - 19:01

در زمان قدیم می گفتند "شبیه هر چیز که باشد مثل آن خواهد شد". این گفته امروزه، تمام و کمال بر موساد صهیونیستی و محمد حمدان دقلو معروف به "حمیدتی" رئیس شبه نظامیان "الجنجوید" که اخیرا علی رغم جنایت هایش در دارفور بعد از عزل عمر البشیر به سمت نایب رئیسی شورای نظامی انتقالی منصوب شده است، صدق می کند.

العالم - کشکول

شبکه بی بی سی انگلیس در گزارشی از قراردای بین شرکت دیکنز و مادسون (متخصص در زمینه روابط عمومی و تبلیغات) و شورای نظامی انتقالی سودان به قیمت 6 میلیون دلار خبر داد تا به پاک کرده چهره شورای نظامی در افکار عمومی جهان و دستیابی به مشروعیت بین المللی کمک کند.

گفتنی است این شرکت مقر آن در مونترال کاناداست و رئیس آن افسر موساد به نام "آری بن میناشی" است.

این شبکه در ادامه به نقل از میناشی آورده است: سعی می کنیم نماینده شورای نظامی در افکار عمومی جهان باشیم چرا که اعضای آن می خواهند جزئی از جهان غرب، آمریکا و اروپا باشند و در عین حال روابط مثبت خود با روسیه را حفظ کنند.

در خصوص جزئیات قرارداد منعقد شده بین میناشی و رئیس شورشیان "الجنجوید"، افسر موساد سعی داشته پشتیبانی مالی و تسلیحاتی برای شورای نظامی فرآهم کرده و ملاقاتی بین نائب رئیس شورا "حمیدتی" و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ترتیب دهد

نکته جالب توجه این است بی بی سی در این گزارش آورده است: این قرارداد پیشنهاد اتحاد بین حکومت سودان و شبه نظامیان تحت فرماندهی خلیفه در لیبی را داده است به این طریق که حفتر در ازای دریافت کمک مالی از شورای نظامی حمایت نظامی خواهد کرد.

پر واضح است که در پشت توافق موساد و الجنجوید، عربستان و امارات قرار دارند که حفتر و حمیدتی را به خاطر نقش آنها در منظومه سیاست های امارات – عربستان در لیبی سودان و منطقه به خصوص تجاوز به یمن حمایت می کنند.

پربیننده ترین خبرها